Bankkártya tájékoztatók
1. Kártyaigénylés
Milyen számlához igényelhető bankkártya?
Kizárólag forint fizetési számlához tudsz bankkártyát igényelni. Devizaszámlákhoz, és speciális célú bankszámlákhoz (pl. megtakarítási számlák, korlátozott funkcionalitású számla stb.) nem igényelhető bankkártya.
Ki igényelheti a bankkártyát?
A fizetési számla tulajdonosa igényelheti a bankkártyát.
Milyen típusú bankkártyák közül választhatok? Hol igényelhető a bankkártya?
Magánszemélyként Mastercard Alap vagy Mastercard Dombornyomott bankkártyák közül választhatsz, míg üzleti ügyfelünkként Mastercard
Business bankkártyával várunk. Minden bankkártyánk betéti kártya, ami azt jelenti, hogy a bankkártyához tartozó bankszámlán lévő aktuális egyenleg, illetve a bankkártyához beállított limit
erejéig használhatod fizetésre.
Hol igényelhető a bankkártya?
Társkártya igényelhető?
Igen, bankfiókban lehetséges, online számlanyitáson keresztül nem elérhető. Társkártyára vonatkozó szerződést a számlatulajdonos mellett a Társkártya birtokosnak is alá kell írnia, ezért a Számlatulajdonos és a Kártyabirtokos együttes személyes jelenléte szükséges.
Társkártyabirtokosnak a 14. életévet be kell töltenie.
Igényelhetek több kártyát is ugyanahhoz a számlához?
Igen, összesen 10 db bankkártya tartozhat egy számlához, azonban egy kártyabirtokos egy kártyatípusból csak egy darabot igényelhet.
Igényelhetek deviza számlához kártyát?
Nem, sajnos jelenleg nincs mód devizaszámlához tartozó bankkártya igénylésére.
2. Kártyaátvétel
Most nyitottam számlát és igényeltem új bankkártyát. Mennyi idő múlva várhatom, hogy megérkezik a bankkártyám?
Az aláírástól számított 8-10 munkanapon belül az általad megadott levelezési címre kiküldjük a bankkártyádat és a hozzá tartozó PIN kódot. Mivel a bankkártya, és a PIN kód kézbesítése külső szolgáltató közreműködésével történik, ezért a szállítási idő hossza nem kizárólag a Banktól függ. Biztonsági okból először a PIN kód kerül postázásra, majd ezt követően érkezik a bankkártya is. Kérjük, mindenképpen jelezd a Bank felé, ha a bankkártyát, vagy a PIN kódot tartalmazó küldeményt sérülten kaptad meg, vagy az igényléstől számított 15 munkanapon túl nem érkezett meg.
Hova fog érkezni az újonnan igényelt bankkártyám?
A Banknál megadott belföldi levelezési címedre postázzuk díjmentesen, illetve, ha az nincs megadva, akkor a nálunk bejelentett állandó lakcímedre. Külön díjazás mellett fióki átvételt is kérhetsz. Ez akkor lehet jó megoldás, ha például külföldön élsz, mert csak magyarországi címre postázunk bankkártyát. Amennyiben az átvételt fiókba kérted, értesíteni fogunk arról, ha megérkezett a kártyád.
Hogyan fogom megkapni a bankkártyámhoz tartozó PIN kódot?
Alapértelmezetten a PIN kódod is postán érkezik zárt borítékban. Ha másképp nem rendelkeztél, ezt is a levelezési címedre küldjük. Megújított kártya esetén PIN kód nem kerül kiküldésre, mivel az nem változik.
Majdnem kidobtam a bankkártyámat tartalmazó borítékot, amit a postaládában találtam. Miért nem logózzátok a borítékot, amiben a kártyák érkeznek?
Ez a megoldás is a biztonságodat szolgálja, hiszen így az illetéktelenek számára nem látszik, hogy a levél feladója a MagNet Bank és ezzel kevesebb az esély, hogy bárki eltulajdonítja a küldeményt.
Már három hete megrendeltem az új bankkártyám, de még mindig nem érkezett meg. Mit tegyek?
Ez bizony hosszú idő, érdemes utánajárni, hogy mi történhetett. Kérjük, hívd a Telefonos ügyfélszolgálatunkat (Call Center), vagy írj nekünk az info@magnetbank.hu e-mail címen, vagy Netbank levelezésen keresztül. Munkatársaink tájékoztatni tudnak a postára adás pontos dátumáról.
3. Kártyaaktiválás
Hogyan tudom aktiválni a bankkártyámat?
A Bank inaktív (nem aktivált) állapotban küldi meg postai úton, illetve adja át bankfiókban a bankkártyát a kártyabirtokos részére.
A bankkártya használatához a kártyát aktiválni kell, erre többféle lehetőség áll a rendelkezésére:
- MagNet NetBankon keresztül
- beazonosítást követően a Telefonos Ügyfélszolgálaton (+36-1-428-8888) keresztül
- Személyesen bármely
bankfiókban (https://www.magnetbank.hu/kapcsolat/fiokkereso)
A PayPass funkció kizárólag olyan tranzakciókkal aktiválódik, ahol a chip és a PIN kód egyaránt használatra kerül.
Hány nap áll rendelkezésemre, hogy a bankkártyámat aktiváljam?
Amennyiben az újonnan kibocsátott bankkártya az igényléstől, a megújított bankkártya pedig a lejárati hónap utolsó napjától számított 90. napig nem kerül aktiválásra, a vonatkozó Bankkártya szerződés automatikusan megszűnik.
4. Kártyahasználat
Hogyan tudok ATM-ből készpénzt felvenni?
Bankkártyádat csak a Mastercard emblémával ellátott
Hogyan tudok a bankkártyámmal vásárolni belföldön és külföldön?
A Mastercard emblémával ellátott kereskedőknél és az Interneten keresztül is tudod használni a bankkártyát vásárlásra.
A PayPass funkció csak akkor válik elérhetővé, miután legalább egy olyan tranzakciót végeztél a bankkártyával, amely chip használatával és PIN kód megadásával történik.
Vásárlás esetén a terminál PIN kódot kér minden 15 000 forint feletti vásárlásnál, és akár limitösszeg alatti tranzakció esetén is kérheti a terminál a PIN kód megadását az egymást követő ötödik vásárlástól kezdődően.
Hogyan tudom a MagNet-es bankkártyámat internetes vásárlásra használni?
Mindazokon az internetes honlapon, ahol lehetséges Mastercard típusú bankkártyával fizetni, ott a MagNet Bank által kibocsátott
bankkártyával is tudsz fizetni. Ezek közül egyedül a szerencsejáték oldalak képeznek kivételt. Amennyiben a fizetéshez erős
ügyfél-hitelesítés szükséges (EGT-n belül minden internetes bankkártyás vásárlás ilyen, EGT-n kívül akkor, ha a kereskedő
alkalmazza ezt az ügyfél-hitelesítési módot), a Kártyabirtokos által történő hitelesítésre az alábbi 2 kérdésnél leírt módon
kerülhet sor:
Az online bankkártyás vásárláshoz kapcsolódó fizetési folyamat a kereskedő kártyaelfogadási oldalán kezdődik. Ezen a felületen
kell megadnod a bankkártya adatait (pl. bankkártya száma, lejárata, CVV/CVC2 kód, kártyára írt név).
Ezt követően a folyamat eltér attól függően, hogy Kártyabirtokosként rendelkezel-e aktív MagNet MobilBankkal vagy sem! Lsd. részletesen az alábbi 2 kérdésnél!
Hogyan történik az erős ügyfélhitelesítés internetes bankkártyás vásárláskor MagNet MobilBankkal rendelkező kártyabirtokos esetén?
Alapértelmezetten az internetes bankkártyás fizetések jóváhagyása a MagNet MobilBankon keresztül a fizetés jóváhagyásához küldött üzenetben (PUSH üzenet) történik meg. Ha a jóváhagyáshoz küldött PUSH üzenetet nem látod a mobiltelefon értesítései között, lépj be a MagNet MobilBank
alkalmazásba, és a „Push értesítések” menüpontban találod az üzenetet.
MobilBankon keresztül a fizetési megbízást az alábbi egyszerű lépések követésével tudod jóváhagyni:
1. Nyisd meg a fizetés jóváhagyásához küldött PUSH üzenetet!
2. Ellenőrizd a fizetési képernyőn megjelenő adatokat (kereskedő neve, tranzakció összege, devizaneme, fizetés időpontja)!
3. Amennyiben a tranzakció adatait rendben találod, egyúttal elismered, hogy ez az általad kezdeményezett tranzakció, akkor
kattints a „Jóváhagyás” gombra.
4. Azonosíts magadat a MobilBankon választott azonosítási módon (ujjlenyomatos azonosítás / Touch ID, arcfelismerés / FaceID,
esetleg MobilBank PIN kód vagy jelszó)!
5. Amennyiben az azonosítás sikeresen megtörtént, a képernyőn visszaigazolást kapsz erről.
6. A fentiek szerint jóváhagyott fizetésed kapcsán a Bank ellenőrzi, hogy a tranzakció végrehajtható-e (pl. fedezetellenőrzés,
limitellenőrzés) és amennyiben a teljesítés feltételei adottak, megtörténik a sikeres fizetés.
7. Ezt követően visszairányítunk a kereskedő oldalára, ahol megjelenik a sikeres fizetésről szóló értesítés.
Amennyiben a PUSH üzenetben jóváhagyásra megküldött üzenet tartalmával nem értesz egyet, bármely adat tévesen szerepel, vagy
azt nem is Te kezdeményezted, akkor lehetőséged van a fizetés elutasítására, az azonosításhoz megjelenő képernyőn az „Elutasítás”
gombra kattintva. A további visszaélések elkerülése érdekében: ha nem általad kezdeményezett fizetésről kapsz értesítést,
a fizetés elutasítása mellett javasolt a bankkártya letiltása is!
Amennyiben nem hagyod jóvá a tranzakciót 10 percen belül, vagy valamilyen technikai hiba (pl. nincs internetkapcsolat) történt
a hitelesítés során, a fizetés jóváhagyásához a Bank SMS üzenetben küld ki Internetes vásárlási kódot. Lehetőséged van Neked
is, hogy a fizetési képernyőn az SMS kérése gomb megnyomásával SMS-ban kérj Internetes vásárlási kódot! (A fizetés lépéseit
részletesen ld. MagNet MobilBankkal NEM rendelkező Kártyabirtokos esetén pont alatt )
Hogyan történik az erős ügyfélhitelesítés internetes bankkártyás vásárláskor MagNet MobilBankkal NEM rendelkező kártyabirtokos esetén? Mi az Internetes vásárlási kód? Mit jelent az Internetes vásárlási jelszó?
MagNet MobilBankkal nem rendelkező Kártyabirtokos esetén a vásárlás hitelesítése:
- minden tranzakcióhoz egyedileg létrehozott és SMS-ben megküldött, egyszer használatos Internetes vásárlási kód ÉS
- Internetes vásárlási jelszó (ún. statikus, állandó jelszó)
együttes megadásával történhet.
Az Internetes vásárlási kód minden tranzakcióhoz egyedileg kerül létrehozásra, és SMS-ben kerül megküldésre a Kártyabirtokos – a Banknál előzetesen, a biztonsági kódokhoz rögzített- mobiltelefonszámára.
A Bank a kezdeti Internetes vásárlási jelszót (ún. Statikus jelszót) SMS-ben küldi meg a Kártyabirtokos – a Banknál előzetesen, a biztonsági kódokhoz rögzített - mobiltelefonszámára. Az SMS-ben
megküldött, kezdeti Internetes vásárlási jelszó tetszőleges ideig módosítás nélkül használható, de Kártyabirtokosként dönthetsz
úgy, hogy módosítod az Internetes vásárlási jelszót. A módosítás elvégezhető MobilBankon vagy NetBankon keresztül (NetBank
Bankkártyák menüpont alatt „Internetes vásárlási jelszó módosítás”, MobilBankon a Bankkártya menüpontban „Statikus jelszó”
gomb), vagy bankfiókban munkatársaink is segítenek az Internetes vásárlási jelszó megváltoztatásában.
Az Internetes vásárlási jelszó több tranzakcióhoz kapcsolódóan felhasználható. Ha több bankkártyával rendelkezel a MagNet
Banknál, akár több bankkártyához megadhatod ugyanazt a jelszót! („Jelszó beállítás az összes birtokolt bankkártyához”)
MobilBank nélkül a fizetési megbízást az alábbi egyszerű lépések követésével tudod jóváhagyni:
A fizetési folyamat itt is a bankkártya adatainak (pl. bankkártya száma, lejárata, CVV/CVC2 kód, kártyára írt név) a kereskedő
kártyaelfogadói oldali megadásával kezdődik.
1. Ebben az esetben átkerülsz másik - a tranzakció hitelesítésére szolgáló - felületre, ahol ellenőrizned kell a tranzakció
adatait (kereskedő neve, tranzakció összege, devizaneme, fizetés időpontja)!
2. Add meg a tranzakció jóváhagyásához az SMS-ben megkapott Internetes vásárlási kódot!
3. Add meg az Internetes vásárlási (statikus) jelszót!
4. Az Internetes vásárlási kód és az Internetes vásárlási jelszó sikeres megadásával, mint Kártyabirtokos jóváhagyod a
fizetést, és egyúttal elismered, hogy Te kezdeményezted azt.
5. A fentiek szerint jóváhagyott fizetésed kapcsán a Bank ellenőrzi, hogy a tranzakció végrehajtható-e (pl. fedezetellenőrzés,
limitellenőrzés) és ha a teljesítés feltételei adottak, megtörténik a sikeres fizetés.
6. Ezt követően visszairányítunk a kereskedő oldalára, ahol megjelenik a sikeres fizetésről szóló értesítés. Amennyiben
nem hagyod jóvá a tranzakciót 10 percen belül, vagy a hitelesítés során hiba lép fel (pl. érvénytelen kód vagy jelszó megadása
történik), a sikeres fizetéshez újra kell indítanod a fizetési folyamatot.
Mennyibe kerül, ha a bankkártyámat vásárlása használom?
Minden esetben díjmentesek a belföldi, és a külföldi bankkártyás vásárlások.
Mekkora összegig díjmentes az ATM-ben végrehajtott készpénzfelvétel fogyasztók (lakossági ügyfelek) esetén?
Havonta maximum két darab készpénzfelvételi tranzakció ingyenes, melyek együttes összege legfeljebb 150.000 Ft. A MagNet Banknál a díjmentességhez nem szükséges a 2009. évi LXXXV. törvény 36/A. § (4) bekezdésében szereplő nyilatkozat megtétele.
Hol van a hozzám legközelebbi ATM, ahol kedvezményesen tudok készpénzt felvenni?
A MagNet Bank nem üzemeltet saját ATM hálózatot, de ATM készpénzfelvételi díj szempontjából MagNet ATM-ből történő készpénzfelvételnek minősül az Euronet Banktechnikai Kft által üzemeltetett ATM-ekből történő HUF készpénzfelvétel. Felhívjuk figyelmedet, hogy az Euronet által üzemeltetett ATM-ből történő EUR készpénzfelvétel egyéb belföldi ATM-ből történő készpénzfelvételnek számít. Elérhető Euronet ATM-ekről és azok elhelyezkedéséről itt tájékozódhatsz: https://www.euronet.hu/hu/kereses
Szeretném a bankkártyás limiteket megváltoztatni. Ehhez, ugye, nem kell bankfiókba mennem?
Nem szükséges személyesen beugranod hozzánk. A leghamarabb online NetBankon vagy a MobilBankon keresztül tudod a limiteket módosítani.
Meddig marad zárolásban egy tranzakció?
A tranzakciók összege legfeljebb 15 napig marad zárolva.
Hogyan kérhető zárolás feloldása? Mi a folyamata?
A zárolás feloldásához szükség van arra, hogy a bizonylatok eljussanak a Bankba NetBank hitelesített levélben vagy a Telefonos ügyfélszolgálatunkon (Call Center) keresztül.
A külföldi devizanemű vásárlások összegének átváltása milyen árfolyamon történik?
A Bank minden külföldi tranzakciót EUR devizanemben kap meg a Kártyatársaságtól, így ügyfeleink részére a terheléses tranzakciókat EUR-ról HUF-ra Bankkártya forgalmi eladási árfolyam váltja. Jóváírás esetén EUR-ról és HUF-ra Bankkártya forgalmi vételi árfolyam történik. https://www.magnetbank.hu/dokumentumok/arfolyam
Be kell jelentenem névváltozás esetén külön, hogy a bankkártyán szereplő nevet is módosítsák?
A névváltoztatást külön szükséges bejelenteni, és ezzel egyidejűleg azt is, hogy a nevet elég-e a megújításkor frissíteni vagy pedig azonnali kártyacserével szeretnéd.
5. Segítő Bankkártya funkció
Miért „ Segítő Bankkártya ” a MagNet bankkártyája?
A MagNet minden bankkártyája rendelkezik ún. Segítő funkcióval is. Ennek jellegzetessége, hogy minden kártyás vásárlásoddal a Bank az összeg egy kis részével az általad kiválasztott társadalmi szervezetet segíti. Ne feledd, ez számodra semmibe nem kerül, és Rád is szükség van ahhoz, hogy működjön, hiszen ez az összeg elvész, ha nem választasz támogatottat.
Hogyan tudok civil szervezetet a bankkártyámhoz rendelni?
A NetBankon keresd a "Közösségi funkciók" menüpontot, és válaszd a Segítő bankkártya programban résztvevő, több mint 200 civil szervezet közül azt, amelyik a szívedhez leginkább közel áll.
6. Biztonságos kártyahasználat
Hogyan tudom a bankkártyámat a legnagyobb biztonságban használni?
- Ne hagyd őrizetlenül vagy mások számára jól látható helyen a kártyád.
- A legbiztonságosabb, ha a PIN kódot megjegyzed, és a PIN kódot tartalmazó borítékot saját biztonságod érdekében megsemmisíted.
- A PIN kódot és a bankkártya adatait kezeld bizalmasan, azt ne hozza senki tudomására!
- A kártyádat csak Te használhatod, ne add kölcsön még családtagjaidnak sem! Igényelj nekik társkártyát!
- Kártyádat a kártya hátoldalán található aláírási panelen a kézhezvételt követően azonnal írd alá.
- A PIN kódot mindig saját kezűleg írd be, miközben másik kezeddel a billentyűzetet takarod.
- A PIN kódot sem a Bank munkatársai, sem a kereskedők, sem a hatóság emberei nem kérdezhetik meg.
- Az ATM és a POS által nyomtatott bizonylatot kérjük, őrizd meg, hogy könnyebben ellenőrizhesd tranzakcióid. A bizonylatot soha ne hagyd az ATM-nél, POS-nél, mert a rajta szereplő adatok illetéktelenek kezébe jutva visszaélésre adnak lehetőséget.
- Vásárlás során soha ne veszítsd szem elől a bankkártyád!
- A vásárlás jóváhagyása előtt győződj meg az összeg helyességéről.
- Csak megbízhatónak tűnő üzletekben, internetes weboldalakon vásárolj bankkártyával.
- Interneten történő vásárlás esetében a kereskedő által kért biztonsági kód a kártya aláírási paneljén található 3 számjegy. Internetes vásárlás esetén PIN kódodat soha ne add meg!
- A biztonságos használathoz állíts be igényeidnek megfelelő napi vásárlási és készpénzfelvételi limiteket!
- Igényelj SMS szolgáltatást bankkártyádhoz, hogy még jobban nyomon követhesd a bankkártyával végzett tranzakciókat. Felhívjuk figyelmed, hogy a szolgáltatás díjköteles. A díjáról a vonatkozó Kondíciós listákból tájékozódhatsz.
Mit tegyek, ha ellopták/elvesztettem a bankkártyám?
A legfontosabb, hogy a bankkártyát minél előbb tiltsd le online NetBankon vagy a MobilBankon keresztül, vagy ha nem vagy internet közelben, az alábbi 0-24 órában hívható telefonszámon: +36-1-766-4544
Értesítést kaptam arról, hogy vásároltam a bankkártyámmal, de nem én voltam. Mit tegyek?
Azt javasoljuk, hogy minél előbb hívd a Telefonos ügyfélszolgálatunkat (Call Center), egyeztessétek le a tranzakciót, és ha bebizonyosodik, hogy valóban visszaélés történt, tiltsd le mihamarabb a kártyád és nyújts be a Bank felé hivatalos panaszt.
Elfelejtettem a bankkártyámhoz tartozó PIN kódot. Hogyan tudok új PIN kódot kérni?
Új PIN kód gyártását személyesen bármely bankfiókban vagy NetBankon keresztül tudod kérni tőlünk.
A PayPass limit 15.000 forintra emelkedett, mégis időnként PIN kódot kér a terminál ennél kisebb összegű vásárlásnál is. Miért van ez?
Az EU pénzforgalmi irányelve alapján (PSD2) - biztonsági okokból - bizonyos gyakorisággal szükséges a PIN-t bekérni az összeg nagyságától függetlenül. A MagNet Banknál, ha négy egymást követő alkalommal PayPass-szal PIN kód megadása nélkül vásárolsz, akkor az ötödik vásárlásnál limitösszeg (ami most 15 000 Ft) alatt is PIN kódot fog kérni a POS.
Megsérült a bankkártyám. Használhatom így is, vagy kérjek cserét?
Attól függ, hogy milyen a sérülés. Amennyiben a CHIP vagy mágnescsík része sérült akkor mindenképp cserélni szükséges a kártyát. Szintén csere szükséges, ha a kártya úgy deformálódott, hogy az ATM használatot akadályozná.
Nem működik a bankkártyámon a PayPass funkció. Mit tegyek?
ATM készüléken hajts végre egyenleg lekérdezést, készpénzfelvételi tranzakciót vagy amely ATM-en elérhető ott egy pin unlock tranzakciót.
Ha a kártyád meg van hajolva, el van törve vagy deformálva, akkor cserélni szükséges.
Bankkártyás fizetéskor a terminál elutasította a tranzakciót, pedig volt elegendő egyenleg a számlámon. Mitől történhetett ez?
Több oka lehet az elutasításnak. Előfordulhatott átmeneti technikai probléma, így kérjük, mindenképp ismételd meg a tranzakciót. Paypass-szal történt vásárlás esetén javasoljuk, chip használatával történjen a megismételt tranzakció. A jelenséget okozhatja még limittúllépés (darabszám, összeg), lejárt kártyával történő próbálkozás, nem aktivált kártyával történő vásárlás. Ha tanácstalan vagy, Telefonos Ügyfélszolgálatunk szívesen segít az okok felderítésében vagy kérlek írj munkatársainknak az info@magnetbank.hu e-mail címen vagy Netbank levelezésen keresztül.
Milyen virtuális limit tartozik a MagNet-es bankkártyákhoz?
Jelen pillanatban a Bank nem alkalmaz külön virtuális limitet.
Miért nem tudok szerencsejátékkal kapcsolatos vásárlást végrehajtani?
Ez a korlátozás a pénzed és a bankkártyád biztonságát szolgálja.
Találtam egy MagNet-es bankkártyát. Hol adhatom le?
Köszönjük, ha a megtalált bankkártyát behozod hozzánk bármelyik bankfiókunkba, vagy leadod a rendőrségen. De mindenképp hívd kérlek a Telefonos Ügyfélszolgálatunkat és tiltsd le a kártyát.
Internetes vásárlás során blokkolásra került a bankkártyám. Miért, és meddig tart a blokkolás?
A bankkártya blokkolásra kerül abban az esetben, ha az online vásárláshoz szükséges jelszó (Internetes vásárlási jelszó) és/vagy az egyszer használatos kód (Internetes vásárlási kód) megadása egymást követően ötször sikertelen. Az 5 alkalommal hibásan megadott Internetes vásárlási kód okán a tranzakció kezdeményezésének napján (ún. T napon) tiltott bankkártyák blokkolását a Bank T+1 napon legkésőbb T+1 nap 24 óráig oldja fel.
7. Kártyatiltás
Hogyan tudom letiltani a bankkártyám?
Ha bankkártyád elveszett, vagy ellopták, vagy visszaélésre gyanakszol, haladéktalanul jelezd a Bank felé, és kérd annak letiltását bármely alábbi módon:
- Telefon Ügyfélszolgálatunkon a (+36)1 766-4544-es vagy a (+36)1 428-8888 telefonszámok valamelyikén 0-24 órában
- személyesen
bankfiókjainkban , nyitvatartási időben (https://www.magnetbank.hu/kapcsolat/fiokkereso) - NetBankon vagy MobilBankon keresztül.
8. Reklamáció
Mit tegyek, ha nem jogos bankkártyás terhelést észlelek?
Kérjük, mindig ellenőrizd a számlakivonaton, hogy minden bankkártya terhelés jogos-e, vesd össze a terheléseket a bizonylatokkal. Amennyiben jogosulatlan terhelést tapasztalsz, kérjük, mielőbb nyújts be reklamációt bankfiókjainkban nyitvatartási időben, MagNet NetBankon a Levelezés funkciót használva, vagy telefonos ügyfélszolgálatunkon keresztül. Kérjük, hogy a megfelelően kitöltött Kártya reklamációs adatlapot is mellékeld a gyorsabb és hatékonyabb panaszkezelés érdekében. További fontos információk és a bankkártya reklamációs adatlap elérhető a https://www.magnetbank.hu/panasz/bankkartya-reklamacio weboldalon.
Fontos, hogy a reklamáció kivizsgálásához - a vitatott tranzakcióhoz kapcsolódó - összes információt, dokumentumot a Bank rendelkezésére bocsásd.
9. Bankkártya érvényessége, megújítása
Meddig érvényes a bankkártyám?
A bankkártya a kártya előlapján feltüntetett érvényességi idő (hónap/év) hónapjának utolsó napján 24:00 óráig érvényes. Lejárat előtt a bank automatikusan megújítja kártyádat és postai úton a lejárati hónap 20. napjáig megküldi a megadott levelezési címre.
Ha nem kívánod megújítani a kártyád, a lejárat előtt legalább 60 nappal írásban jelezd a Banknak.
Hamarosan lejár a bankkártyám. Mit kell tennem, hogy megújítsam?
Nincs teendőd. Ha korábban nem mondtad le a gyártást, automatikusan megújul a bankkártyád, és mi a lejárat előtt alapértelmezetten postán küldjük Neked. Amennyiben eredetileg a bankkártya bankfióki átvételét választottad, akkor most is a bankfiókban tudod átvenni.
Ha megérkezik az új bankkártyám, annak ugyanaz lesz a száma, PIN kódja és CVC kódja, mint az előző?
A kártyaszámod és a PIN kódod változatlan marad, ezért sem küldünk Neked a kártyád megújításakor újabb PIN borítékot, azonban a lejárati idő és a kártya hátoldalán található CVC kódod változni fog.
Hova fog érkezni a megújított bankkártyám?
A megújított bankkártyádat ugyanúgy kézbesítjük, mint ahogy azt legelőször kérted, azaz ha az első kártyád postán érkezett, akkor most is automatikusan úgy küldjük, ha azonban fiókba kérted, akkor most is ott keresd. Kérlek vedd figyelembe, hogy a Bank a bankkártyát a bankkártya lejárati hónap utolsó napját megelőző 60. napon a kártyabirtokoshoz rögzített levelezési címre, ennek hiányában állandó lakcímre küldi meg. Kérjük, hogy amennyiben a levelezési cím vagy állandó lakcím a bankkártya lejárati hónap utolsó napját megelőző 60. nap és a bankkártya kiküldése között megváltozik, úgy a változás tényét - a korábbi levelezési címre történő kézbesítés elkerülése érdekében - mindenképpen jelezd a Banknak.
Ebben a hónapban lejár a bankkártyám, de még nem érkezett meg az új. Honnan fogom megtudni, hogy biztosan időben megérkezik?
Ha adott hónap 20-ig nem érkezik meg a kártya, akkor hívd Telefonos ügyfélszolgálatunkat (Call Centert) vagy írj NetBank levelezésen keresztül, hogy egyeztessük a pontos címet és időpontot amikor postára adtuk.
10. Bankkártyához kapcsolódó SMS szolgáltatás
Hogyan kérhetek SMS-t a bankkártyás költéseimről?
A Bank a szolgáltatás választása esetén a bankkártyával végzett tranzakciókról sms üzenetet küld a szolgáltatást igénylő ügyfelek részére. A szolgáltatásnak a vonatkozó Kondíciós listának megfelelően díja van. Az SMS szolgáltatást bankfiókban tudod igényelni.
Az SMS üzenet a bankkártyával végzett tranzakciót követően azonnal megérkezik a megadott mobiltelefonszámra. A Bank kizárólag az engedélyezéssel (authorizációval) érintett tranzakciókról küld SMS-t.
Amennyiben Számlainfo SMS vagy Push szolgáltatással rendelkezel csak, akkor a bankkártyával végzett tranzakciókról a Bank nem küld üzenetet.
* A tájékoztatás nem teljes körű, nem minősül ajánlattételnek, a részletes feltételekért látogasson el bármelyik MagNet bankfiókba, illetve tájékozódjon a honlapon közzétett, vonatkozó szabályzatokból (Általános Üzleti Feltételek, Pénzforgalmi Üzletszabályzat és a Bankkártyákra vonatkozó Általános Szerződései Feltételek), valamint az Általános Hirdetmény, a Lakossági bankszámlák díjairól és jutalékairól szóló kondíciós listából és a Vállalati bankszámlák díjairól és jutalékairól szóló Kondíciós listából. A Bank fenntartja a feltételek egyoldalú módosításának jogát.