A MagNet Bank Zrt. elkötelezett abban, hogy digitális szolgáltatásainak fejlesztése, kialakítása során az akadálymentességi
szempontok a lehető legnagyobb mértékben érvényesüljenek – kiemelt figyelemmel a termékekre és a szolgáltatásokra vonatkozó
akadálymentességi követelményeknek való megfelelés általános szabályairól szóló 2022. évi XVII. törvényben foglalt elvárások
megvalósulására.
Folyamatosan törekszünk arra, hogy a speciális kiszolgálást igénylő ügyfelek minden szolgáltatásunkat igénybe tudják venni
a különböző kiszolgálási csatornákon.
Ennek érdekében a Bank szolgáltatási térképet készített, amely tartalmazza, hogy az egyes ügykörök a különböző fogyatékosságtípusok
esetében milyen csatornán érhetőek el.
Emellett összhangban a Magyar Nemzeti Bank 6/2025. (VI.16.) számú ajánlásának 3-as számú mellékletével a Bank elkészítette
a Bankfiókok akadálymentességére vonatkozó dokumentumot.
Egyenlő bánásmód / akadálymentesség ![]()
Kapcsolódó dokumentumok
Szolgáltatási térkép
Tartalmazza, hogy az egyes ügykörök a különböző fogyatékosságtípusok esetében milyen csatornán érhetőek el.
A dokumentum itt található.
Ügyfélszolgálati pontok szolgáltatási térképe
Összhangban a Magyar Nemzeti Bank 6/2025. (VI.16.) számú ajánlásának 3-as számú mellékletével a Bank elkészítette a Bankfiókok akadálymentességére vonatkozó dokumentumot, amely itt érhető el.
Ügyféltájékoztató
Fogyatékos személyek pénzügyi szolgáltatásokhoz való egyenlő esélyű hozzáférése tárgyában készült ügyféltájékoztatónkat itt érhető el.
A MagNet Bank elkötelezett a fogyatékos személyek esélyegyenlőségének megteremtése mellett a banki szolgáltatások igénybevétele
terén. Törekszünk arra, hogy a társadalomban élő fogyatékos személyek a fogyatékossággal nem érintett ügyfelekkel azonos minőségű,
de speciális igényeikhez igazodó szolgáltatásokban részesülhessenek. Akadálymentesített bankfiókjainkban számukra is gördülékeny
ügyintézést biztosítunk.
A MagNet Bank a hazai bankok közül elsőként nyerte el a Fogyatékosság-barát munkahely elismerést. A díj különösen becses számunkra,
hiszen közösségi bankként arra törekszünk, hogy megismerjük, befogadjuk és bátorítsuk ügyfeleink és munkatársaink sokszínűségét.
A Bank törekszik arra, hogy az egyes szolgáltatásait minél több csatornán elérhetővé tegye a fogyatékossággal élő ügyfelek
számára.
Új kiszolgálási csatorna, illetve bankfiók létesítésekor és a meglévők fejlesztésekor, korszerűsítésekor a Bank figyelemmel
van az akadálymentességi szempontokra is. Ennek érdekében a Bank igyekszik együttműködni az érdekvédelmi szervezetekkel.
Bankfiókjaink többsége akadálymentes, az Access4you adatbázis is tartalmazza ezt az információt. A mindenkori fióklista és
az elérhető speciális szolgáltatások köre a Bank honlapján is megtalálható.
A Bank honlapján közzéteszi, hogy az egyes szolgáltatások milyen módon és mely csatornán érhetőek el a fogyatékosság típusa
szerinti bontásban.
Látássérült ügyfelek számára képernyőfelolvasási lehetőség, valamint kontrasztos megjelenítés is biztosított a honlapom és
a NetBank felületen is.
VideoBank szolgáltatáson keresztül szélesebb szolgáltatási kör érhető el:
- A szolgáltatás akadálymentes a látássérült és vak ügyfelek számára is.
- Látássérült ügyfeleink számára továbbá a VideoBank ügyintézést végző munkatárs kérésre felolvassa a számlanyitáshoz és újra-azonosításhoz szükséges nyilatkozatok, mintaszerződés, mellékletek, egyéb dokumentumok tartalmát.
- Hallássérült ügyfelek részére a számlanyitás és újraazonosítás során lehetőség van a VideoBank chat üzeneteken keresztüli kommunikációra.
- Mozgáskorlátozott ügyfeleink otthonukban nyithatnak bankszámlát és vehetik igénybe ügyfélazonosítási szolgáltatásunkat a MagNet VideoBank tájékoztatóban írt feltételekkel.
- Természetesen arra is lehetőséget biztosítunk, hogy az ügyfél általa meghatalmazott jelnyelvi tolmács vagy artikulációs tolmács segítségével járjon el. Jelnyelvi tolmács vagy artikulációs segítő – jogszabályi okból - csak abban az esetben vehető igénybe, ha nem merül fel a segítő részéről befolyásolás gyanúja.
Fogyatékos személyek pénzügyi szolgáltatásokhoz való egyenlő esélyű hozzáférése tárgyában készült ügyféltájékoztatónkat itt is elérheti el.
Bankunk a fogyatékos ügyfelek kiszolgálását biztosító szolgáltatásokra vonatkozó igényekről és azok jellegéről felmérést végez. Ennek során érintett ügyfeleinek önkéntes alapon kitölthetik a fiókokban és a honlapunkon megtalálható kérdőívet (ide kattintva érhető el), melyet eljuttathatnak részünkre az alábbiak szerint:
- fióki munkatársaink bármelyikének történő átadással,
- elektronikusan: info@magnetbank.hu
- faxon: +36-1-428-8889
- postai úton: 1376 Budapest 62. Pf. 86.
Előre is köszönjük, ha a kérdőív kitöltésével lehetővé teszi számunkra, hogy véleményét, javaslatait a témában megismerhessük!