Egyenlő bánásmód / akadálymentesség

A MagNet Bank Zrt. elkötelezett abban, hogy digitális szolgáltatásainak fejlesztése, kialakítása során az akadálymentességi szempontok a lehető legnagyobb mértékben érvényesüljenek – kiemelt figyelemmel a termékekre és a szolgáltatásokra vonatkozó akadálymentességi követelményeknek való megfelelés általános szabályairól szóló 2022. évi XVII. törvényben foglalt elvárások megvalósulására.
Folyamatosan törekszünk arra, hogy a speciális kiszolgálást igénylő ügyfelek minden szolgáltatásunkat igénybe tudják venni a különböző kiszolgálási csatornákon.
Ennek érdekében a Bank szolgáltatási térképet készített, amely tartalmazza, hogy az egyes ügykörök a különböző fogyatékosságtípusok esetében milyen csatornán érhetőek el.
Emellett összhangban a Magyar Nemzeti Bank 6/2025. (VI.16.) számú ajánlásának 3-as számú mellékletével a Bank elkészítette a Bankfiókok akadálymentességére vonatkozó dokumentumot.

Kapcsolódó dokumentumok

1
Szolgáltatási térkép

Tartalmazza, hogy az egyes ügykörök a különböző fogyatékosságtípusok esetében milyen csatornán érhetőek el.
A dokumentum itt található.

2
Ügyfélszolgálati pontok szolgáltatási térképe

Összhangban a Magyar Nemzeti Bank 6/2025. (VI.16.) számú ajánlásának 3-as számú mellékletével a Bank elkészítette a Bankfiókok akadálymentességére vonatkozó dokumentumot, amely itt érhető el.

3
Ügyféltájékoztató

Fogyatékos személyek pénzügyi szolgáltatásokhoz való egyenlő esélyű hozzáférése tárgyában készült ügyféltájékoztatónkat itt érhető el.

A MagNet Bank elkötelezett a fogyatékos személyek esélyegyenlőségének megteremtése mellett a banki szolgáltatások igénybevétele terén. Törekszünk arra, hogy a társadalomban élő fogyatékos személyek a fogyatékossággal nem érintett ügyfelekkel azonos minőségű, de speciális igényeikhez igazodó szolgáltatásokban részesülhessenek. Akadálymentesített bankfiókjainkban számukra is gördülékeny ügyintézést biztosítunk.

A MagNet Bank a hazai bankok közül elsőként nyerte el a Fogyatékosság-barát munkahely elismerést. A díj különösen becses számunkra, hiszen közösségi bankként arra törekszünk, hogy megismerjük, befogadjuk és bátorítsuk ügyfeleink és munkatársaink sokszínűségét.
A Bank törekszik arra, hogy az egyes szolgáltatásait minél több csatornán elérhetővé tegye a fogyatékossággal élő ügyfelek számára.

Új kiszolgálási csatorna, illetve bankfiók létesítésekor és a meglévők fejlesztésekor, korszerűsítésekor a Bank figyelemmel van az akadálymentességi szempontokra is. Ennek érdekében a Bank igyekszik együttműködni az érdekvédelmi szervezetekkel.

Bankfiókjaink többsége akadálymentes, az Access4you adatbázis is tartalmazza ezt az információt. A mindenkori fióklista és az elérhető speciális szolgáltatások köre a Bank honlapján is megtalálható.

A Bank honlapján közzéteszi, hogy az egyes szolgáltatások milyen módon és mely csatornán érhetőek el a fogyatékosság típusa szerinti bontásban.
Látássérült ügyfelek számára képernyőfelolvasási lehetőség, valamint kontrasztos megjelenítés is biztosított a honlapom és a NetBank felületen is.

VideoBank szolgáltatáson keresztül szélesebb szolgáltatási kör érhető el:

  • A szolgáltatás akadálymentes a látássérült és vak ügyfelek számára is.
  • Látássérült ügyfeleink számára továbbá a VideoBank ügyintézést végző munkatárs kérésre felolvassa a számlanyitáshoz és újra-azonosításhoz szükséges nyilatkozatok, mintaszerződés, mellékletek, egyéb dokumentumok tartalmát.
  • Hallássérült ügyfelek részére a számlanyitás és újraazonosítás során lehetőség van a VideoBank chat üzeneteken keresztüli kommunikációra.
  • Mozgáskorlátozott ügyfeleink otthonukban nyithatnak bankszámlát és vehetik igénybe ügyfélazonosítási szolgáltatásunkat a MagNet VideoBank tájékoztatóban írt feltételekkel.
  • Természetesen arra is lehetőséget biztosítunk, hogy az ügyfél általa meghatalmazott jelnyelvi tolmács vagy artikulációs tolmács segítségével járjon el. Jelnyelvi tolmács vagy artikulációs segítő – jogszabályi okból - csak abban az esetben vehető igénybe, ha nem merül fel a segítő részéről befolyásolás gyanúja.

Fogyatékos személyek pénzügyi szolgáltatásokhoz való egyenlő esélyű hozzáférése tárgyában készült ügyféltájékoztatónkat itt is elérheti el.

Bankunk a fogyatékos ügyfelek kiszolgálását biztosító szolgáltatásokra vonatkozó igényekről és azok jellegéről felmérést végez. Ennek során érintett ügyfeleinek önkéntes alapon kitölthetik a fiókokban és a honlapunkon megtalálható kérdőívet (ide kattintva érhető el), melyet eljuttathatnak részünkre az alábbiak szerint:

  • fióki munkatársaink bármelyikének történő átadással,
  • elektronikusan: info@magnetbank.hu
  • faxon: +36-1-428-8889
  • postai úton: 1376 Budapest 62. Pf. 86.

Előre is köszönjük, ha a kérdőív kitöltésével lehetővé teszi számunkra, hogy véleményét, javaslatait a témában megismerhessük!