Kedves Ügyfelünk, kérjük tájékozódj a 2024. 2.féléves bankkártya karbantartásokkal érintett időszakokról itt. 

Részletek

Telefonos csalási kísérlet pénzintézetek ügyfelei ellen

{{timeAgo}} 2023. október 20.

A hitelesnek tűnő adathalászat ismérvei és megelőzési lehetőségei


SCROLL DOWN FOR ENGLISH VERSION


Tisztelt Ügyfelünk!

A MagNet Bank új csalásra hívja fel ügyfelei figyelmét.

A csalók az ügyfeleket telefon keresik, először általában valamely nagyobb pénzintézet nevében. A csalók gyakran a telefonszámot meghamisítva azt a látszatot keltik, hogy a hívás a Bank valódi telefonszámáról érkezik. Amikor a hívott tájékoztatja az elkövetőket, hogy nincs az említett Banknál számlája, készségesen "átkapcsolják" a másik Bankhoz.

Az elkövetők valamilyen tranzakció visszavonásra, ellenőrzésre vagy folyamatban lévő csalásra hivatkozva, elkérik az ügyfelek a bankkártyáinak azonosítóit (lejárati dátum, kártyaszám, CVC kód), de akár a NetBankhoz belépést biztosító kódokat is (felhasználónév, jelszó, egyszer használatos kódszó), vagy távoli elérést biztosító programok, alkalmazások telepítését kérik.

A bűncselekmények megelőzése, kárcsökkentés érdekében tájékoztatjuk, hogy semmilyen pénzintézet- így a MagNet Bank sem- nem kéri telefonon, vagy más módon az ügyfelek elektronikus tranzakciók kezdeményezéséhez szükséges azonosítóit, akár bankkártya akár NetBank belépéshez szükséges kódokat, vagy bármilyen ismeretlen forrásból származó vírusírtó programok, távoli elérést biztosító programok telepítését (pl. TeamViewer, AnyDesk)

  • Amennyiben az alábbiakat tapasztalja felmerül a bűncselekmény gyanúja A bankok telefonos ügyfélszolgálatai nincsenek kapcsolatban, ügyfeleket nem irányítanak át egymáshoz.
  • A Bank nem kér bankkártya adatokat, így bankkártyaszámot, pin kódot, cvc kódot.
  • A Bank nem kéri el a netbanki felhasználónevet, belépési jelszót, sem a belépéshez utaláshoz szükséges egyszer használatos kódszót, mely sms-ben vagy push üzenteben érkezik.
  • A Bank nem kéri, ügyfeleitől, hogy bármilyen programot (pl. TeamViewer, AnyDesk) telepítsenek eszközeikre.

Fontos továbbá, hogy amennyiben böngészőjével megjegyezteti a belépési - vagy bankkártyájának adatait, abban az esetben tegye ezt, ha kizárólag Ön használja ezt az eszközt. Illetve ha bankkártya adatait regisztrálta bármely internetes portálon, akkor rendszeresen ellenőrizze a fiókját és adott időközönként módosítsa jelszavát.
Ügyeljen pénzügyi azonosítóinak biztonságára!

További információért kattintson ide

Magyar Nemzeti Bank banki csalásokról szóló új cikke (Dr. Tarpai Lajos Tamás: Új trükkökkel támadnak a banki csalók, 2022.04.27.) erről a linkről érhető el.


Üdvözlettel,

MagNet Bank


///


Dear Customer,


 Please note that phone fraud attempts are on the rising!

Customers are contacted via telephone, usually on behalf of a financial institution. When the perpetrator is informed that the customer does not have an account with that Bank, they are willing to "switch" to the Bank mentioned by the customer. The perpetrators request the bank card details (expiration date, card number, CVC code) on the basis of a transaction withdrawal or verification, or even the codes that provide access to NetBank (codewords for login,username, passcode) , or the installation of remote access programs and antivirus applications.

In order to prevent being a victim of fraud, please note that no financial institution, including MagNet Bank, requests by telephone or otherwise the identifiers of customers to initiate electronic transactions, whether they have a debit card or NetBank login codes, or the installation of antivirus programs from any unknown source (e.g. TeamViewer, AnyDesk).

If you experience the following, be aware that it is a form of criminal activity:

  • The banks' telephone customer services are not connected, customers are not redirected to each other. If they say they are, do not fall for it!
  • The Bank does not request bank card data, such as bank card number, pin code, cvc code.
  • The Bank does not ask for the netbank username, login password, or the single-use code password required for the transfer, which is received via SMS or push message.
  • The Bank does not require customers to install any programs (eg TeamViewer, AnyDesk) on their devices.

It's also important that if store your login or credit card information in your browser, do so if you only use this tool. Or, if you've registered your credit card information on any web portal, check your account regularly and change your password from time to time.


Keep your financial IDs safe!


Regards,

MagNet Bank