Adathalászattal kapcsolatos felhívás


Adataid biztonsága érdekében olvasd el az alábbi adathalászattal kapcsolatos tájékoztatónkat!

Mi jelent az adathalászat, és miért veszélyes? 

Manapság gyakorta visznek véghez különböző csatornákon keresztül komoly csalásokat. Az adathalászat sok esetben a megtévesztésig hasonlít egy hagyományos banki megkereséshez. Az elkövetők a MagNet Bankra, vagy más vállalatra hivatkozva próbálnak személyes adatokat kicsalni: ilyenek a számla vagy bankkártya birtokos személyes adatai, internetbanki belépéshez szükséges azonosítók, jelszavak vagy bankkártya adatok, egyéb biztonsági kódok. A csalók vagy telefonon próbálnak kicsalni adatokat az ügyfelektől adategyeztetésre hivatkozva, önmagukat a bank dolgozóinak kiadva; vagy e-mail üzenetet vagy SMS-t küldenek, ami egy linket tartalmaz. Ez a link egy internetes oldalra vezet, ami akár a megtévesztésig is hasonlíthat a bank internetbanki belépő oldalára, melyen keresztül képesek arra, hogy begyűjtsék a megtévesztett ügyfelek jelszavait és adatait. 

Hogyan védekezhetsz az adathalászat ellen?

  • Légy óvatos! Ne kattints elhamarkodottan!

Keltsen benned gyanút minden olyan megkeresés: telefonhívás, SMS-üzenet, közösségi oldalon keresztül érkezett üzenet vagy e-mail, amelyben az internetbanki bejelentkezésedhez és azonosításodhoz szükséges jelszavadat vagy PIN-kódodat kérik el Tőled. Az is a hiteltelenség, és visszaélési kísérlet jele lehet, ha érzékelhetően furcsa szóhasználattal, magyartalan mondatokkal találkozol, vagy nehéz kihámozható az üzenet célja és jelentése. Ennek az az oka, hogy ezeket az üzeneteket gyakorta fordítóprogramokkal sokszorosítják különböző nyelvekre. 

  • Soha ne hívd vissza az ilyen típusú SMS-ekben megadott telefonszámokat, ne válaszolj az e-mailre sem, és az esetlegesen fogadott telefonhívásokat szakítsd meg! A MagNet Bank sem e-mailben, sem telefonon, sem SMS-ben nem kér Tőled jelszavakat vagy PIN-kódokat, sem más bizalmas adatokat, ugyanis a bank munkatársai kizárólag ügyfél azononosítás céljából kérhetik el személyes adataidat, ha egy konkrét, folyamatban lévő ügyben keresel meg minket.

 

 

  • A PSD2 európai irányelvre hivatkozva telefonos adategyeztetéssel próbálhatják kicsalni Tőled banki adataidat. A csalók telefonon MagNet bankos ügyintézőnek adják ki magukat és a kötelező adategyeztetésre hivatkozva, vagy más indoklással elkérik el az ügyfelektől az internetbanki belépési   és kártya- valamint számlaadataikat. A csalók elkérik az internetbanki aktív tranzakciók hitelesítő kódjait, így hozzáférést szereznek az ügyfelek számlájához és a rajta lévő pénzeszközökhöz. A MagNet Bank sem e-mailben, sem telefonon, sem SMS-ben nem kér Tőled bizalmas banki adatokat, jelszavakat vagy PIN-kódokat.

  • Mielőtt bejelentkezel az internetbankba, győződj meg arról, hogy valóban az MagNet Bank oldalán vagy. Ehhez ellenőrizd az alábbiakat: 
  1. Belépés előtt ellenőrizd a böngésző címsávban a honlap címet (URL-t): https://www.magnetbank.hu/...
  2. A szolgáltatás belépés oldalán, a böngésző címsorban megjelenő lakat ikonra kattintva győződj meg arról, hogy a biztonsági tanúsítvány szerint valóban a MagNet Bank adta ki az oldalt. 
  3. Ha más jelenik meg, kérjük, azonnal hagyd el az oldalt! 

 

Az alábbiakban archív adathalász kísérleteket közlünk, hogy lásd, milyen különböző módokon próbálkoznak kicsalni a személyes, és banki adataidat:

2019. 09. 09-én e-mail-es csatornán érkezett adathalászati kísérlet: 

Mit tegyél, ha adathalászati kísérlet észlelsz, vagy áldozatául estél egy ilyen kísérletnek? Mit tehetsz, ha személyes, vagy banki adataid feltételezhetően csalók kezébe kerültek?

Azt tanácsoljuk, hogy azonnal jelezd az esetet a MagNet Banknak, az eset és a körülmények leírásával:

a 06-1/428-88-88-as telefonszámon, vagy 

bármelyik MagNet bankfiókban, vagy 

az info@magnetbank.hu e-mail címen.

Köszönjük, hogy körültekintéssel kezeled, és véded személyes, és banki adataidat!