PSD2
Tisztelt Ügyfelünk!
Jelen összefoglalónkban tájékoztatjuk a PSD2 irányelv hatályba lépése miatt bekövetkező, a bankszámla és bankkártya használatot érintő fontos változásokról. Annak érdekében, hogy 2019. szeptembertől is fennakadás nélkül tudja intézni napi pénzügyeit a MagNet Banknál, kérjük, hogy figyelmesen olvassa el az alábbiakat!
AZ ÜGYFELEKET ÉRINTŐ VÁLTOZÁSOK
A) MAGNET NETBANK HASZNÁLAT
1. NetBank-ba történő belépéshez SMS vagy PUSH üzenetben kapott Megerősítő Kódszó megadása kötelező, enélkül a belépés nem lehetséges.
Mikortól: 2019. szeptember 14-e 00:00 órától.
Az Ön teendője:
- Ha Ön 2019. szeptember 14-ig nem adott meg a biztonsági kódok kiküldéséhez használandó mobilszámot, vagy mobilszáma nem megfelelő, akkor kérjük, hogy mielőbb keresse fel valamelyik bankfiókunkat.
- Ha Ön 2019. szeptember 14-ig megadta helyes mobilszámát a biztonsági kódok kiküldéséhez, akkor a Megerősítő Kódszót erre a mobilszámra fogja megkapni.
- A Megerősítő Kódszót díjmentes PUSH üzenet formájában is meg tudjuk küldeni az Ön kérésére. Feltétlenül javasoljuk, hogy a NetBankban állítsa be a PUSH üzenet fogadásának lehetőségét is (Személyes/Biztonsági kódok beállítása menüpont). Ehhez a MagNet MobilBank alkalmazás telepítése/frissítése és a MobilBankba történő bejelentkezés (az alkalmazás hitelesítése) is szükséges.
- A NetBank belépéshez a Felhasználónév és Jelszó megadása mellett az SMS vagy PUSH üzenetben kapott Megerősítő Kódszó megadása is kötelező.
Felhívjuk szíves figyelmét, hogy ha Ön korábban nem, vagy helytelen mobilszámot adott meg, akkor NEM fog tudni belépni a NetBankba!
2. Banki megbízásokhoz a NetBankban SMS-ben vagy PUSH üzenetben kapott Aláíró Kódszó megadása kötelező.
Mikortól: 2019. szeptember 14-e 00:00 órától.
Az Ön teendője:
- Ha Ön 2019. szeptember 14-ig nem adott meg a biztonsági kódok kiküldéséhez használandó mobilszámot, vagy mobilszáma nem megfelelő, akkor kérjük, hogy mielőbb keresse fel valamelyik bankfiókunkat.
- Ha Ön 2019. szeptember 14-ig megadta helyes mobilszámát a biztonsági kódok kiküldéséhez, akkor az Aláíró Kódszót erre a mobilszámra fogja megkapni.
- Az Aláíró Kódszót díjmentes PUSH üzenet formájában is meg tudjuk küldeni az Ön kérésére. Feltétlenül javasoljuk, hogy a NetBankban állítsa be a PUSH üzenet fogadásának lehetőségét is (Személyes/Biztonsági kódok beállítása menüpont). Ehhez a MagNet MobilBank alkalmazás telepítése/frissítése és a MobilBankba történő bejelentkezés (az alkalmazás hitelesítése) is szükséges.
- A NetBankban a következő banki műveletekhez SMS-ben vagy PUSH üzenetben kapott Aláíró Kódszó megadása kötelező: forint és deviza átutalás, átvezetés, csekkbefizetés, bankkártya aktiválás és limitmódosítás.
Felhívjuk szíves figyelmét, hogy ha Ön korábban nem, vagy helytelen mobilszámot adott meg, akkor NEM fog tudni belépni a NetBankba!
3. Megszűnik az előrenyomott kódszólista: nem igényelhető új kódszólista és a korábban igényelt kódszavak érvényüket vesztik, nem használhatók.
Mikortól: 2019. szeptember 14-e 00:00 órától.
Az Ön teendője:
- Ha Ön 2019. szeptember 14-ig nem adott meg a biztonsági kódok kiküldéséhez használandó mobilszámot, vagy mobilszáma nem megfelelő, akkor kérjük, hogy mielőbb keresse fel valamelyik bankfiókunkat.
- Ha Ön 2019. szeptember 14-ig megadta helyes mobilszámát a biztonsági kódok kiküldéséhez, akkor az Aláíró Kódszót és a Megerősítő Kódszót erre a mobilszámra fogja megkapni.
- Az Aláíró Kódszót és a Megerősítő Kódszót díjmentes PUSH üzenet formájában is meg tudjuk küldeni az Ön kérésére. Feltétlenül javasoljuk, hogy a NetBankban állítsa be a PUSH üzenet fogadásának lehetőségét is (Személyes/Biztonsági kódok beállítása menüpont). Ehhez a MagNet MobilBank alkalmazás telepítése/frissítése és a MobilBankba történő bejelentkezés (az alkalmazás hitelesítése) is szükséges.
- NetBank és Mobilbank belépéséhez, tranzakciók/megbízások jóváhagyásához nem tud korábbi kódszólistán szereplő kódszót használni, helyette SMS-ben vagy PUSH üzenetben kapott Aláíró vagy Megerősítő Kódszó megadása szükséges. Új kódszólistát NetBank felületen nem tud igényelni, a korábbi Kódszó kezelés menüpont megszűnik.
4. Hitelesített levélben nem kérhető átutalás, átvezetés, bankkártya tiltás és bankkártya limitmódosítás.
Mikortól: 2019. szeptember 14-e 00:00 órától.
Az Ön teendője:
- Ha Ön 2019. szeptember 14-ig megadta helyes mobilszámát a biztonsági kódok kiküldéséhez, akkor az Aláíró Kódszót erre a mobilszámra fogja megkapni.
- Az Aláíró Kódszót díjmentes PUSH üzenet formájában is meg tudjuk küldeni az Ön kérésére. Feltétlenül javasoljuk, hogy a NetBankban állítsa be a PUSH üzenet fogadásának lehetőségét is (Személyes/Biztonsági kódok beállítása menüpont). Ehhez a MagNet MobilBank alkalmazás telepítése/frissítése és a Mobilbankba történő bejelentkezés (az alkalmazás hitelesítése) is szükséges.
- A NetBankban megszűnik annak a lehetősége, hogy Hitelesített levélben vagy hitelesítés nélküli levélben (Személyes/Levelezés/Új levél írása menüpont) átutalási, átvezetési megbízást adjon vagy bankkártyájának letiltásáról, illetve limitjének módosításáról rendelkezzen.
Felhívjuk szíves figyelmét, hogy hitelesített levél helyett használja a NetBank adott megbízás kezelésére kialakított menüpontját, különös tekintettel a bankon belüli és kívüli, saját és idegen számlára történő devizautalásra (nem HUF), mely a NetBankban az Átutalások/Deviza átutalás menüpontban rögzítendő.
B) BANKKÁRTYA HASZNÁLAT
5. Az interneten történő bankkártyás vásárláshoz SMS-ben kapott Internetes vásárlási kód (3D SecureCode) megadása kötelező.
Mikortól: Internetes vásárlási kód (Secure Code) szolgáltatás a MagNet Banknál fokozatosan kerül bevezetésre, amelynek első lépése várhatóan 2020. októberi hatályba lépéssel történik. Az indulás pontos időpontjáról hamarosan tájékoztatjuk Ügyfeleinket.
Az Ön teendője:
- Ha Ön 2019. szeptember 14-ig nem adott meg a biztonsági kódok kiküldéséhez használandó mobilszámot, vagy mobilszáma nem megfelelő, akkor kérjük, hogy mielőbb keresse fel valamelyik bankfiókunkat.
- Ha Ön 2020. szeptember 14-ig megadja helyes mobilszámát a biztonsági kódok kiküldéséhez, akkor az Internetes vásárlási kódot majd erre a mobilszámra fogja megkapni.
- Az interneten történő bankkártyás vásárláshoz a korábban is szükséges adatok mellett (név, kártyaszám, kártya lejárata, CVC/CVV kód) egy további, SMS üzenetben kapott biztonsági kód (ún. Internetes vásárlási kód) megadása is kötelező lesz.
2020. októbertől a Bank által kibocsátott bankkártyával történő vásárlásoknál az elfogadóhelyek beállításától függően kötelezően meg kell adni a Kártyabirtokosnak az Internetes vásárlási kódot (Secure Code-t). Amennyiben a kereskedő még nem alkalmazza a Secure Code technológiát, úgy a vásárláshoz nem szükséges a Internetes vásárlási kód megadása.
6. Egyérintéses (PayPass) bankkártyás fizetés esetén az egymást követő ötödik vásárlástól kezdődően a terminál PIN kódos azonosítást kérhet.
Mikortól: 2019. szeptember 14-től
Az Ön teendője:
- Az erős ügyfél-hitelesítés (pl. PIN kód) utolsó alkalmazása óta az egymást követő ötödik egyérintéses (PayPass) bankkártyás fizetésnél a PIN kódot meg kell adni, amennyiben a kereskedő POS terminálja kéri. Az ezt követő minden egymást követő ötödik egyérintéses fizetési tranzakciónál ugyanez a szabály. Amennyiben a tranzakció során a Terminál elutasítja az Ön egyérintéses tranzakcióját, kérjük a tranzakciót ismételje meg chip használatával.
C) MAGNET MOBILBANK HASZNÁLAT
7. A MagNet MobilBank alkalmazást frissíteni kell a Google Play (Android készülék) vagy Apple Store (IOS készülék) áruházakból. A frissítést követően a Mobilbankba be kell jelentkeznie (az alkalmazást hitelesíteni kell). Frissítés és bejelentkezés hiányában sem a Mobilbank, sem a PUSH üzenetküldés nem fog működni.
Mikortól: 2019. szeptember 14-től
Az Ön teendője:
- Android készülék esetén minél előbb frissítse a MagNet Mobilbank alkalmazást a Google Play áruházból (2.46.25 vagy ezt követő verzióval). A sikeres frissítést követően a MobilBankba be kell jelentkezni (ld. 8. pont). A frissítést és a bejelentkezést követően mind az App, mind az Android készülékre történő PUSH üzenetküldés megfelelően működni fog.
- IOS készülék esetén minél előbb frissítse a MagNet Mobilbank alkalmazást az Apple Store áruházból (2.50.20.25 vagy ezt követő verzióval). A sikeres frissítést követően a MobilBankba be kell jelentkezni (ld. 8. pont). A frissítést és a bejelentkezést követően mind az App, mind az IOS készülékre történő PUSH üzenetküldés megfelelően működni fog.
8. A MobilBankba történő új vagy ismételt bejelentkezéshez SMS üzenetben kapott Megerősítő Kódszó megadása kötelező, a bejelentkezés ezen Kódszó megadása nélkül nem lehetséges.
Mikortól: 2019. szeptember 14-e 00:00 órától.
Az Ön teendője:
- Ha Ön 2019. szeptember 14-ig nem adott meg a biztonsági kódok kiküldéséhez használandó mobilszámot, vagy mobilszáma nem megfelelő, akkor kérjük, hogy mielőbb keresse fel valamelyik bankfiókunkat.
- Ha Ön 2019. szeptember 14-ig megadta helyes mobilszámát a biztonsági kódok kiküldéséhez, akkor a Megerősítő Kódszót erre a mobilszámra fogja megkapni.
Felhívjuk szíves figyelmét, hogy ha Ön nem, vagy helytelen mobilszámot adott meg, akkor a MobilBankba újonnan vagy ismételten NEM tud bejelentkezni.
9. A MobilBankban adott banki megbízásokhoz – SMS-ben vagy PUSH üzenetben kapott – biztonsági ún. Aláíró Kódszó megadása kötelező vagy a megbízást ujjlenyomat-alapú azonosítással kell aláírni.
Mikortól: 2019. szeptember 14-e 00:00 órától.
Az Ön teendője:
- Ha Ön 2019. szeptember 14-ig nem adott meg a biztonsági kódok kiküldéséhez használandó mobilszámot, vagy mobilszáma nem megfelelő, akkor kérjük, hogy mielőbb keresse fel valamelyik bankfiókunkat.
- Ha Ön 2019. szeptember 14-ig megadta helyes mobilszámát a biztonsági kódok kiküldéséhez, akkor az Aláíró Kódszót erre a mobilszámra fogja megkapni.
- Az Aláíró Kódszót díjmentes PUSH üzenet formájában is meg tudjuk küldeni az Ön kérésére. Feltétlenül javasoljuk, hogy a NetBankban állítsa be a PUSH üzenet fogadásának lehetőségét is (Személyes/Biztonsági kódok beállítása menüpont). Ehhez a MagNet MobilBank alkalmazás telepítése/frissítése és a MobilBankba történő bejelentkezés (az alkalmazás hitelesítése) is szükséges.
- A MobilBankon adott banki megbízásokhoz – SMS-ben vagy PUSH üzenetben kapott – ún. Aláíró Kódszó megadása kötelező vagy amennyiben a készülék típusa támogatja, és a készülékén elérhető az ujjlenyomat-alapú azonosítás, akkor a megbízás aláírására választható az ujjlenyomat-alapú aláírás forma is. Aláíró Kódszó megadása kötelező a következő műveletekhez: átutalás és átvezetés, bankkártya limitmódosítás.
10. A MobilBankban a widget nem elérhető.
Mikortól: 2019. szeptember 14-e 00:00 órától.
D) TELEFONOS ÜGYFÉLSZOLGÁLAT (CALL CENTER) HASZNÁLATA
11. A Telefonos Ügyfélszolgálatnál új azonosítás kerül bevezetésre. Az azonosításhoz a hat számjegyű Ügyfélazonosító, majd az SMS üzenetben megkapott Telefonos Kód megadása szükséges.
Mikortól: 2019. szeptember 14-e 00:00 órától.
Az Ön teendője:
- Ha Ön 2019. szeptember 14-ig nem adott meg a biztonsági kódok kiküldéséhez használandó mobilszámot, vagy mobilszáma nem megfelelő, akkor kérjük, hogy mielőbb keresse fel valamelyik bankfiókunkat.
- Ha Ön 2019. szeptember 14-ig megadta helyes mobilszámát a biztonsági kódok kiküldéséhez, akkor a Telefonos Kódot erre a mobilszámra fogja megkapni.
- Minél előbb ellenőrizze a saját hatjegyű Ügyfélazonosítóját a NetBankban (felső zöld sávban feltüntetve, illetve ugyanitt
a Segítség/Kapcsolat feliratra kattintva). Ha Ön nem rendelkezik NetBank hozzáféréssel, akkor bankfiókjainkban tájékoztatni
tudják Önt az Ügyfélazonosítójáról. Magánszemély (lakossági) ügyfelek esetén az Ügyfélazonosító a havi lakossági számla kivonatán
is feltüntetésre kerül. A Telefonos Kódot a biztonsági kódok kiküldésére használandó mobilszámra fogjuk kiküldeni.
- A Telefonos Ügyfélszolgálaton történő bejelentkezésnél meg kell adnia hat számjegyű Ügyfélazonosítóját, majd az SMS üzenetben megkapott Telefonos Kódot.
Felhívjuk szíves figyelmét, hogy Ügyfélazonosító és Telefonos Kód hiányában Telefonos Ügyfélszolgálatunkon csak általános információ kérésére és bankkártya tiltásra lesz lehetősége.
E) HARMADIK FELES PÉNZÜGYI SZOLGÁLTATÓK
12. A Bank köteles a bankoktól akár teljesen független (harmadik feles) pénzügyi szolgáltatókkal biztonságos adatátviteli interfész kapcsolatot (open API) biztosítani különböző pénzügyi szolgáltatások végzése céljából.
Ha az Ügyfél a harmadik feles pénzügyi szolgáltatónál ehhez hozzájárulását adja, akkor a Bank a fentiek szerinti interfészen keresztül a jogszabályban előírt adatokat és információkat átadja a harmadik feles pénzügyi szolgáltatónak a különböző pénzügyi szolgáltatások (pl. számlainformációs, fizetés-kezdeményezési, kártya kibocsátást végző pénzforgalmi szolgáltatás) biztosítása érdekében.
Mikortól: 2019. szeptember 14-e 00:00 órától.
Az Ön teendője:
- Amennyiben Ön szeretne harmadik feles pénzügyi szolgáltatótól fentiek szerinti szolgáltatást igénybe venni, akkor erre vonatkozóan a harmadik feles szolgáltatónál kell hozzájárulást adnia.
F) MIT KELL TUDNI A BIZTONSÁGI KÓDOKRÓL
- A biztonsági kód (Megerősítő Kódszó, Aláíró Kódszó, Internetes vásárlási kód, Telefonos Kód, Aktiváló Kód) minden alkalommal egyedi.
- A biztonsági kódokat SMS üzenetben küldi ki a Bank magyarországi és EGT tagállambeli mobilszolgáltatók által működtetett, nem emeltdíjas mobiltelefonszámokra. Ha azt Ön előzetesen beállította, akkor a Megerősítő Kódszót és az Aláíró Kódszót PUSH üzenetben is meg tudjuk küldeni az Ön kérésére.
- A biztonsági kódok az Ön által korábban megadott mobilszámra („Biztonsági kódokhoz mobil” elnevezésű mobilszámra) kerülnek kiküldésre. A Megerősítő Kódszó, az Aláíró Kódszó, a Telefonos Kód, az Aktiváló Kód és a bevezetést követően az Internetes vásárlási kód azonos mobilszámra kerülnek kiküldésre.
- A biztonsági kódok kiküldésére használt mobilszámot a bankfiókban tudja megadni/ellenőrizni és módosítani, NetBankban (Személyes/Mobilszámok megadása menüpont) pedig ellenőrizni és módosítani tudja azt.
- A biztonsági kódok kiküldésének aktuális díját a Hirdetmények tartalmazzák (https://www.magnetbank.hu/dokumentumok/hirdetmenyek). A biztonsági kódok kiküldése 2019. december 31-ig mind SMS, mind PUSH üzenet formájában díjmentes, ugyanakkor mindenképpen javasoljuk, hogy állítsa be a PUSH üzenet fogadását is a NetBankban (Személyes/Biztonsági kódok beállítása menüpont).
G) A VÁLTOZÁSOK HÁTTERÉBEN ÁLLÓ JOGSZABÁLYOK
PSD2 irányelv
A belső piaci pénzforgalmi szolgáltatásokról szóló 2015/2366/EU európai parlamenti és tanácsi irányelv (PSD2) rendelkezései Magyarországon a pénzforgalmi szolgáltatás nyújtásáról szóló 2009. évi LXXXV. törvény, valamint a pénzforgalom lebonyolításáról szóló 18/2009 (VIII. 6.) MNB rendelet és egyéb kapcsolódó jogszabályok módosítása révén kerültek bevezetésre a magyar jogrendbe 2018. január 13-án.
A PSD2 célja a pénzforgalmi szolgáltatások területén
- az Európai Gazdasági Térség (EGT) összes országára fizetési szolgáltatások egységes szabályozása,
- magas színvonalú fogyasztóvédelem biztosítása,
- innováció elősegítése, a piaci verseny növelése,
- átláthatóság és biztonság biztosítása,
- új típusú pénzforgalmi szolgáltatások, illetve az azokat nyújtó pénzforgalmi szolgáltatók szabályozása.
Erős ügyfél-hitelesítés
A PSD2 irányelv felhatalmazása alapján, annak kiegészítéseként 2017. november 27-én került kihirdetésre az erős ügyfél-hitelesítésre, valamint a közös és biztonságos nyílt kommunikációs standardokra vonatkozó európai uniós szabályozás (a Bizottság (EU) 2018/389 felhatalmazáson alapuló rendelete), amelynek előírásait 2019. szeptember 14-től kell alkalmazni.
2019. szeptember 14-étől a bankok kötelesek úgynevezett erős ügyfél-hitelesítést alkalmazni, ha fizető fél Ügyfél
- online fér hozzá bankszámlájához,
- ha NetBankon vagy MobilBankon keresztül kezdeményez fizetési műveletet (elektronikus távoli fizetés),
- a fizetési megbízást, vagy a számlainformációkhoz való hozzáférést úgynevezett harmadik feles pénzügyi szolgáltatókon keresztül
kívánja teljesíteni.
Az erős ügyfél-hitelesítés lényege, hogy az adott tranzakció vagy megbízás csak két egymástól biztonságilag független azonosító megadásával végezhető el (pl. jelszó + SMS-ben kapott egyszeri kód, vagy jelszó + ujjlenyomat). Így hiába jut hozzá valaki például az Ön jelszavához, a tranzakciót nem tudja elvégezni.
A Bank szolgáltatásnyújtását érintő módosítások (ld. Pénzforgalmi Üzletszabályzat és az Általános Hirdetmény, továbbá Bankkártya ÁSZF és az Elektronikus banki ÁSZF) elérhetők bankfiókjainkban és a honlapunkon (www.magnetbank.hu). További tájékoztatásért, kérjük, hívja Telefonos ügyfélszolgálatunkat a 061/428-8888-as számon, vagy keresse fel bankfiókjaink egyikét.
Budapest, 2020.10.13-i frissítés
Tisztelettel: MagNet Bank Zrt.