Újabb csalási forma
Új csalási formára szeretnénk felhívni a figyelmet: banki belső érintettségre (csalásra), adatszivárgásra hivatkoznak a csalók.
A telefonhívás során a visszaélés megakadályozására hivatkozva a csalók elkérik az Ügyfelek NetBank /Mobilbank belépési
adatait, jelszavát, bankkártya adatait, illetve tranzakciókhoz kapcsolódó jóváhagyó kódokat. Az Ügyfeleket arra kérik, hogy
ha a későbbiekben a MagNet Bank nevében telefonál az ügyintéző és érdeklődik az adott tranzakciók jogossága felől, minden
esetben ismerjék el az átutalások-, bankkártyával történt tranzakciók kezdeményezését/jogosságát , mert csak így lesz lehetőség
a belső csalás felderítésére.
Természtesen ilyen eljárást a Bank nem kezdeményez, ahogy az MNB, és a Bankszövetség sem.
FONTOS:
- Ha visszaélés megelőzése érdekében telefonon keresik azonosítás érdekében, ne adja meg - még magát banki ügyintézőnek kiadó személynek sem - a NetBank/Mobilbank belépési adatait, jelszavát, bankkártya adatait és tranzakcióhoz kapcsolódó jóváhagyó kódokat!
- Amennyiben nem Ön kezdeményezte az adott tranzakciót, azt soha ne ismerje el!
- Legyen gyanús, ha fenti okokra hivatkozva keresik és akár órákon keresztül tartják vonalban.
- Bármilyen apró gyanú esetén szakítsa meg a hívást és haladéktalanul vegye fel Bankunkkal a kapcsolatot, ahol kollégáink segítenek az esettel kapcsolatban.
További hasznos információkért látogasson el a Biztonságos bankolás oldalunkra, illetve keresse fel a KiberPajzs oldalát.
Ha Ön vélelmezhetően csalásban éritett, hívja a (+36) 1-766-4544-es telefonszámot és kollégáink segítenek a mielőbbi megoldásban!