Kérjük, ellenőrizze és frissítse mobilszámát!
Tisztelt Ügyfelünk!
Tájékoztatjuk, hogy 2020. december első felében a MagNet Banknál is bevezetésre kerül a többlépcsős azonosítás az internetes bankkártyás vásárlások jóváhagyására.
Ennek keretében Önnek minden internetes bankkártyás fizetéskor a név, kártyaszám, lejárat és CVC2 kód megadásán túl be kell majd ütnie egy SMS-ben kapott, ún. Internetes vásárlási kódot, amit a Bank küld ki az Ön által megadott mobilszámra.
Kérjük, hogy 2020. december 5-ig ne felejtse el ellenőrizni, hogy van-e a rendszerünkben nyilvántartott mobiltelefonszáma, illetve a rögzített szám helyes-e.Ezt a NetBank fiókja Személyes/Mobilszámok megadása menüpontban az Aláíró/Megerősítő kódokhoz mobil mezőben történő megadással teheti meg, és hibás szám esetén ugyanott tudja azt megváltoztatni is. A mobilszám megléte a társkártyák esetén is elengedhetetlen. Amennyiben a társkártyabirtokos még nem rendelkezik rögzített mobilszámmal és MagNet NetBank fiókkal, akkor a telefonszám megadása kizárólag bankfiókjaink egyikében -megfelelő azonosítást követően, személyesen történhet.
Fontos, hogy hiányzó vagy téves mobilszám esetén internetes vásárlása során Ön nem fog tudni fizetni bankkártyájával azoknál a kereskedőknél, akik szintén bevezették már a többlépcsős azonosítást.
Az alábbiakban néhány további, gyakran felmerülő kérdésre kaphat választ az erős ügyfél-hitelesítés kapcsán. Amennyiben segítségre van szüksége, kérjük, hívja telefonos ügyfélszolgálatunkat a 06-1-428-8888-as számon, vagy írjon nekünk az info@magnetbank.hu címre.
Együttműködését köszönjük!
Üdvözlettel:
MagNet Bank Zrt.
Hogyan működik a többlépcsős azonosítás?
Több pénzintézet már sikerrel alkalmazza a többlépcsős azonosítást, azonban az ügyfelek jelentős részétől némi felkészülést kíván az előírás. A folyamat során a bankkártya alapadatok megadása után a kártyabirtokosnak a fizetés megerősítéséhez egy ún. Internetes vásárlási kódot kell megadnia, melyet a Bank, mint bankkártyát kibocsátó bank SMS üzenetben küld meg számára. A fizetési tranzakció véglegesítéséhez szükséges erős ügyfél-hitelesítéshez tehát a bankkártya- és ügyféladatokon kívül -kereskedői beállítástól függően- szükség lehet egy, a fizetési felületen megnyíló új ablakba beírandó, egyszer használatos kód (Internetes vásárlási kód) alkalmazására is. Ha az így elvégzett azonosítási folyamat sikeres (és elegendő a fedezet), a fizetési tranzakció teljesül. A többlépcsős azonosításnak köszönhetően a jövőben az online térben még biztonságosabbá válik a bankkártyás fizetés.
Mi történik, ha nem sikeres az azonosítás?
Abban az esetben, ha az azonosítási folyamat nem sikeres, vagy nem történik meg, a Bank köteles elutasítani a fizetési tranzakció végrehajtását. A fentiek miatt fontos, hogy 2020. december 5-ig minden (társ)kártyabirtokos ügyfelünk adja meg, illetve ellenőrizze az erős ügyfél-hitelesítéshez szükséges, a Banknál regisztrált mobiltelefonszámát.
Minden tranzakcióra vonatkozik a többlépcsős azonosítás?
Miután az EU-tagállamokban működő kereskedők felkészültsége eltérő lehet, előfordulhat olyan helyzet, amikor európai cég által
üzemeltetett webshopból hiúsul meg a vásárlás azért, mert a fizető felület nem alkalmas a többlépcsős azonosításra. A fizetési
folyamat többszereplős, a hiba ilyenkor nem a Banknál van, az ügyféladatok védelme érdekében a Bank 2021. január 1-től köteles
ilyen esetben a tranzakciót letiltani.
Az Európai Unió határain kívüli (pl. kínai, amerikai) webshopok üzemeltetőinek – egyelőre – nem kötelező az erős ügyfél-hitelesítés
biztosítása, így az ottani áruházakban indított fizetési tranzakciók jóváhagyásához a korábban megszokott adatok megadása
is elegendő lehet. Azonban, ha az Európai Unió határain kívüli kereskedő többlépcsős azonosítást alkalmaz, akkor ezen vásárlások
esetében is szükséges az Internetes vásárlási kód megadása.