Miért ad pénzt a bank az ügyfélajánlásért?
Képzelj el egy bankot, mint egy saját vállalkozást. Az új ügyfelek szerzésének két fő módja van: Az egyik a drága hirdetések,
mint az óriásplakátok, TV-reklámok, online kampányok, amelyek rengetek pénzt emésztenek fel és korántsem biztos, hogy a nézőből/olvasóból
tényleges ügyfél lesz. A másik pedig az ajánló programok, ahol az elégedett meglévő ügyfeleknek fizetik inkább a marketingköltség
egy részét, jutalék formájában a sikeres ügyfélszerzésért.
Melyik a költséghatékonyabb? Nyilvánvalóan az utóbbi! A baráti, családi ajánlás ugyanis sokkal hitelesebb és hatékonyabb minden
hirdetésnél. Egy elégedett ügyfél ajánlása olyan, mint egy jól megkomponált, rendkívül meggyőző és hiteles reklám. Ráadásul
az ajánlás útján érkező ügyfelek általában hosszabb távon maradnak a banknál, hiszen már eleve pozitív élménnyel érkeznek.
A bank szempontjából tehát az ajánlói jutalom nem kiadás, hanem egy rendkívül célzott és megtérülő befektetés.
