Kedves Ügyfelünk! Foglalj időpontot pár kattintással a fiókjainkba ITT.

Részletek

Gyakori kérdések és válaszok a  Fizetési kérelemről, Egységes adatbeviteli módról és Kifogáskezelésről  

Fizetési kérelem szolgáltatás 

1. MIT JELENT A FIZETÉSI KÉRELEM?

Az azonnali fizetési műveletek indításához kapcsolódóan fizetési kérelem típusú üzenetek küldhetők és fogadhatók. A fizetési kérelem egy szöveges üzenet , ami önmagában nem jár pénzmozgással. Aki a fizetési kérelmet indítja a fizetési kérelemben megadja, az átutalás teljesítéséhez szükséges információkat (pl. összeg, fizető fél bankszámlaszámát azonosító adatok, érvényességi határidő). Aki a fizetési kérelmet fogadja, szabadon dönthet arról, hogy a kérelmet jóváhagyja és ezzel azonnali átutalást kezdeményez a fizetési kérelem indítója felé, elutasítja vagy figyelmen kívül hagyja azt. A fizetési kérelem elfogadásával induló átutalás az azonnali fizetési rendszeren keresztül teljesül, ezért a fizető fél jóváhagyása után a kedvezményezett fél 5 másodpercen belül megkapja a jóváhagyott összeget. A fizetési kérelem a benyújtását követően maximum két hónapig érvényes. Jellemző felhasználási területe a közüzemi számlák kifizetése, sárga csekkek kiváltása, különböző partnerek, akár magánszemélyek közötti fizetések.

Fizetési kérelem fogadása szolgáltatás

2 . MIT JELENT A FIZETÉSI KÉRELEM FOGADÁSA SZOLGÁLTATÁS?

Fizetési kérelem fogadása szolgáltatás: olyan az azonnali átutaláshoz kapcsolódó kiegészítő szolgáltatás, melyben a kedvezményezett által a fizetési kérelem üzenetben meghatározott érvényességi időn belül, a részére megküldött fizetési kérelmet elutasíthatja, elfogadhatja, figyelmen kívül hagyhatja . A fizetési kérelem elfogadásával az Ügyfél azonnali átutalást indít a kedvezményezett részére a fizetési kérelem üzenetében foglalt adatokkal.

3. A MAGNET BANK ZRT. MELY ELEKTRONIKUS CSATORNÁN KERESZTÜL BIZTOSÍTJA A FIZETÉSI KÉRELEM FOGADÁS SZOLGÁLTATÁST?

A  MagNet Bank Zrt. a fizetési kérelem fogadás szolgáltatást ügyfelei számára a MagNet Bank Netbank és a MagNet Bank MobilBank felületén keresztül biztosítja.

4. HOGY ÉRTESÜLÖK ARRÓL, HOGY FIZETÉSI KÉRELMEM ÉRKEZETT?

A beérkezett fizetési kérelemről az Ügyfelek a MagNet Bank NetBank felületén NetBank levél postaláda üzenetben , a MagNet Bank MobilBank alkalmazással rendelkező ügyfelei emellett Push üzenetben is kapnak értesítést. 

5. A BEÉRKEZŐ FIZETÉSI KÉRELMEKKEL KAPCSOLATBAN MIKOR KAPOK ÉRTESÍTÉST?

A beérkező fizetési kérelmekről a beérkezést követően haladéktalanul értesítést küldünk Ügyfeleink részére.
A beérkezett, de még nem teljesített fizetési kérelmekről az érvényességi idő lejárata előtti napon is értesítjük Ügyfeleinket.
Amennyiben a kedvezményezett fél a fizetési kérelmet visszavonja, a visszavonás tényéről tudomásszerzést követően szintén haladéktalanul értesítés küldés történik Ügyfeleink részére. ⁣

6. MENNYI A FIZETÉSI KÉRELEM ÉRVÉNYESSÉGI IDEJE? 

A fizetési kérelem érvényességi ideje két hónap , azonban a fizetési kérelmet kezdeményező ügyfél ennél rövidebb határidőt is meghatározhat.

7. MEKKORA ÖSSZEG KÉRHETŐ FIZETÉSI KÉRELEMBEN?

A fizetési kérelem 20 millió forintnál magasabb összeg nem kérhető és nem is teljesíthető. A fizetési kérelemben kérhető összeg felső határa az azonnali fizetési rendszerben indítható átutalás felső értékhatárával egyező.

8. FIZETÉSI KÉRELEM ÉRKEZHET-E MÁSODLAGOS AZONOSÍTOM MEGJELÖLÉSÉVEL?

Fizetési kérelmet nemcsak számlaszámra, hanem a fizető fél regisztrált másodlagos számlaazonosítójára (e-mail-cím, mobiltelefonszám, adószám, adóazonosító jel) is küldhető. Azaz, ha rendelkezel regisztrált másodlagos azonosítóval, akkor azt is megadhatod partnere számára.

9. A RÉSZEMRE ÉRKEZETT FIZETÉSI KÉRELEM ADATAIN TUDOK MÓDOSÍTANI?

A fizetési kérelem küldője jelölheti ki az üzenetben, hogy a kérelem összege a fizető fél által módosítható-e vagy sem . Ha a fizetési kérelem összege módosítható, akkor az a kérelemben foglalt eredeti összegtől eltérő – alacsonyabb vagy magasabb – összeggel is teljesíthető, de csak maximum az azonnali átutalás értékhatáráig – azaz jelenleg 20 millió Ft-ig.
A fizetési kérelem küldője kijelölheti azt is, hogy a közlemény rovat módosítható, avagy nem . Ha a közlemény rovat módosítható, akkor a lehetőség van az abban szereplő szöveg törlésére, kiegészítésére vagy teljes felülírására.

10. A FIZETÉSI KÉRELEM ELUTASÍTÁSA ESETÉN TUDOK VISSZAJELZÉST, MEGJEGYZÉST MEGADNI A FIZETÉSI KÉRELEM KÜLDŐJE RÉSZÉRE?

Igen, egy beérkezett fizetési kérelem elutasításakor lehetősége nyílik arra, hogy elutasítási indokot jelölj meg.

11. MI TÖRTÉNIK A KAPOTT FIZETÉSI KÉRELEMMEL, HA ÉRVÉNYESSÉGI IDEJE ALATT NEM VÁLASZOLOK RÁ?

Amennyiben a fizetési kérelem érvényességi időtartamán belül nem válaszolsz rá – azaz nem fogadod el, nem utasítod vissza – tehát figyelmen kívül hagyod azt, a fizetési kérelem lejárt státuszba kerül . A lejárt státuszú fizetési kérelmeket a NetBank felületen visszakeresheted, de tranzakciót nem kezdeményezhetsz rá.

12. MI A KÜLÖNBSÉG A FIZETÉSI HATÁRIDŐ ÉS A LEJÁRAT KÖZÖTT?

A fizetési kérelem küldőjének lehetősége van fizetési (teljesítési) határidőt megadni a fizetési kérelem adatai között. Ez az időpont vagy egyezik, vagy korábbi, mint a lejárat időpontja . Amennyiben a fizetési határidő korábbi, mint a lejárat időpontja, akkor a fizetési kérelem a két időpont között még teljesíthető, elutasítható, figyelmen kívül hagyható .

13. VAN-E ARRA LEHETŐSÉGEM, HOGY SZÁMLÁIMRA FIZETÉSI KÉRELEM NE ÉRKEZZEN, MIT KELL TENNEM ENNEK ÉRDEKÉBEN?

I⁣gen,van arra lehetőséged, hogy a fizetési kérelem fogadása szolgáltatást számláidon letiltsd vagy annak limit összegét módosítsd . A szolgáltatás letiltását a MagNet Bank NetBank felületén, a Fizetési kérelem / Fizetési kérelem beállítások menüpontban tudod megtenni.

14. MILYEN DÍJJAL JÁR A FIZETÉSI KÉRELEM FOGADÁSA SZOLGÁLTATÁS?

A fizetési kérelem fogadás szolgáltatáshoz kapcsolódó aktuális díjak az adott bankszámlára érvényes lakossági vagy vállalati banki hirdetményekben tekinthetők meg . A fizetési kérelmek elfogadásával induló azonnali átutalás díjmentes a lakossági ügyfelek esetében.

15. MI A TEENDŐM, HA KÉTES, GYANÚS FIZETÉSI KÉRELMET KAPTAM?

A kapott fizetési kérelmet jóváhagyás előtt célszerű áttekinteni, különösen a küldő fél neve, számlaszáma, összege, a közlemény és megadott egyéb adatok alapján. Fontos meggyőződni arról, hogy jogos-e a fizetési kérelem. Amennyiben az adatok alapján gyanú merül fel, hogy nem jogos a fizetési kérelem, célszerű azt elutasítani vagy figyelmen kívül hagyni. Elutasítás esetén a küldő fél felé szabadszöveges tájékoztatást  tudsz küldeni az elutasítás indokáról.

Ha egy adott kérelem esetén felmerül Benned, hogy csalók küldhették, kérjük, jelezd azt az info@magnetbank.hu e-mail címen, vagy telefonos ügyfélszolgálatunkon a +36-1-428-8888 telefonszámon. ⁣

Fizetési kérelem indítása szolgáltatás

1. MIT JELENT A FIZETÉSI KÉRELEM INDÍTÁSA SZOLGÁLTATÁS

Fizetési kérelem indítása szolgáltatás: olyan az azonnali átutaláshoz kapcsolódó kiegészítő szolgáltatás, melyben a fizetési kérelem üzenetben pénzt kérhetsz partneredtől . A partnered meghatározott érvényességi időn belül, a részére megküldött fizetési kérelmet elutasíthatja, elfogadhatja, figyelmen kívül hagyhatja. Amennyiben partnered a fizetési kérelmet elfogadja, egy azonnali átutalást indít részedre a fizetési kérelem üzenetében foglalt adatokkal.

2. MIKOR TUDOK FIZETÉSI KÉRELMET INDÍTANI?

Fizetési kérelem indítására a nap 24 órájában a hét minden napján lehetőséged van.

3. HOL TUDOK FIZETÉSI KÉRELMET INDÍTANI?

A MagNet Bank Zrt. a fizetési kérelem fogadás szolgáltatást ügyfelei számára a MagNet Bank Netbank és a MagNet Bank MobilBank felületén keresztül biztosítja.

4. MENNYI IDEIG ÉRVÉNYES AZ ÁLTALAM INDÍTOTT FIZETÉSI KÉRELEM?

A kérelem érvényességi idejét Te határozhatod meg, de legfeljebb 2 hónapos érvényességi idő állítható be. A kérelem címzettje, azaz a fizető fél a kérelem érvényességi ideje alatt bármikor reagálhat az általad küldött kérelemre, azaz elfogadhatja vagy elutasíthatja azt. Ha figyelmen kívül hagyja a kérelmed, az automatikusan lejár az érvényességi idő leteltével.

5. INDÍTHATOK-E FIZETÉSI KÉRELMET MÁSODLAGOS AZONOSÍTÓRA?

Igen, amennyiben ismered partnered által korábban regisztrált, a fizetési kérelem indítás időpontjában érvényes másodlagos azonosítóját (e-mail címét, telefonszámát, adóazonosító jelét, adószámát), lehetőséged van a fizetési kérelemben a partnered számlaszáma helyett azt feltüntetni.

6. MILYEN ADATOKAT KELL MEGADNOM EGY FIZETÉSI KÉRELEM INDÍTÁSA SORÁN?

A fizetési kérelem indítása során meg kell adnod a partnered nevét, banki számlaszámát, a kért összeget, közleményt. Amennyiben szeretnéd, engedélyezheted partnered, azaz a fizető fél számára, hogy a kért összeget, vagy a közleményt módosítsa. Meg kell adnod, a fizetési kérelem érvényességi idejét. Amennyiben nem jelölsz meg érvényességi időt, az automatikusan 2 hónap. Amennyiben partnered saját számlavezető bankjánál regisztrált, a fizetési kérelem indítás időpontjában érvényes másodlagos azonosítóját (e-mail címét, telefonszámát, adóazonosító jelét, adószámát) ismered, lehetőséged van a banki számlaszám és partnered neve helyett ezt feltüntetni a fizetési kérelemben.

7. MILYEN SZÁMLÁRÓL TUDOK FIZETÉSI KÉRELEM INDÍTANI?

A fizetési kérelem indítására kizárólag forintban vezetett vezetett belföldi fizetési számláról(folyószámláról)  (betét számláról nem) van lehetőséged belföldi forint számlára, tehát például Euróban vezetett, vagy külföldön vezetett számlára nem. Ha olyan fizetési számlát adsz meg, amiről nem teljesíthető azonnali átutalás (pl. devizaszámla), akkor azt a fizető fél bankja vissza fogja utasítani. 

8. MILYEN DÍJJAL JÁR A FIZETÉSI KÉRELEM INDÍTÁSA SZOLGÁLTATÁS?

A fizetési kérelem indítása szolgáltatáshoz kapcsolódó aktuális díjak az adott bankszámlára érvényes lakossági vagy vállalati bankszámlákra vonatkozó hirdetményekben, kondíciós listákban tekinthetők meg .

Egységes adatbeviteli megoldások 

1. MIT KELL ÉRTENI AZ EGYSÉGES ADATBEVITELI MEGOLDÁSOKON?

Az Egységes adatbeviteli megoldások rövidítése: EAM

Az Egységes Adatbeviteli Megoldások (EAM) alatt minden olyan fizetési módot értünk, amelyet szabványosított QR-kód, NFC vagy deeplink segítségével indítanak.

Ezek olyan különböző csatornák, amelyeken az azonnali átutalás teljesítéséhez szükséges adatok kerülnek átadásra, ezzel lényegesen megkönnyítve a fizetést. Ezekkel helyettesíthető, hogy az azonnali átutalás adatait rögzíteni kelljen, jóváhagyása után a bank teljesíti az azonnali átutalást.  

2. MI KELL AHHOZ, HOGY AZ EAM FIZETÉSI MÓDDAL FIZESSEK A MAGNET BANKNÁL?

MagNet MobilBank alkalmazással, forinti fizetési számlával kell rendelkezned, és kell hozzá egy olyan partner, aki ilyen szabványosított QR-kód, NFC vagy deeplink tud generálni.

3. VÁRHATÓAN HOL TUDOM ALKALMAZNI AZ EAM FIZETÉSI MÓDOT?

Várhatóan el fog terjedni a boltokban, webáruházakban, éttermekben és kávézókban, a készpénzes és kártyás fizetés mellett. Amely elfogadó helyeken már alkalmazásra kerül és tudsz ily módon fizetni, feltüntetésre kerül a qvik fizetés logó.

4. MI AZ A QR KÓD?

Egy négyzet alapú képbe egy átutalás részletei kerülnek kódolásra. A QR-kódban szerepel a partner neve, számlaszáma, az átutalás összege és az üzenet is. A QR kódot a mobiltelefonod segítségével beolvasva azonnali átutalási megbízást tudsz indítani.

5. MI AZ A NFC FIZETÉS?

A mindennapi vásárlásaink során leginkább kényelmes megoldást jelenthet az NFC alapú fizetési lehetőség, amely azonos technológián alapszik, mint a bankkártyákkal, mobillal telefonnal történő érintéses fizetés. A különbség, hogy technológiai sajátosságok miatt kártyakibocsátás nélkül, kizárólag mobiltelefonnal van lehetőség az ilyen típusú tranzakciók végrehajtására.

6. MI AZ A DEEPLINK?

A deeplink egy egyedileg generált fizetési link, amelyet megnyitva lehetőséged van egy konkrét fizetési tranzakció elvégzésére. Ez főleg webshopokon a fizetési művelet elvégzésére biztosíthat opciót, kiegészítése lehet a jelenlegi utánvétes vagy online bankkártyás fizetési módoknak. A deeplinkben szerepel a partner neve, számlaszáma, az átutalás összege és közlemény is.

7. MILYEN DÍJJAL JÁR AZ EAM-MAL INDÍTOTT AZONNALI ÁTUTALÁSI MEGBÍZÁS?

Az EAM-hoz kapcsolódó aktuális díjak az adott bankszámlára érvényes lakossági vagy vállalati bankszámlákra vonatkozó banki hirdetményekben, kondíciós listákban tekinthetők meg . Az EAM-mal induló azonnali átutalás díjmentes lakossági ügyfelek esetében.

8. MENNYI AZ EAM ÉRVÉNYESSÉGI IDEJE?

Az EAM érvényességi ideje maximuma 180 nap lehet. Ezt az EAM kibocsátója határozza meg. Az EAM mobilapplikációval történő sikeres beolvasást követően az EAM adatai között láthatod az érvényesség végét. Az EAM eddig az időpontig teljesíthető. ⁣

9. MI TÖRTÉNIK, HA NEM AKAROM AZONNAL KIFIZETNI AZ EAM-BAN MEGHATÁROZOTT ÖSSZEGET?

Az EAM mobilapplikációval történő sikeres beolvasást követően, ha a „ Fizetés később ” gombra kattintasz, akkor az EAM bekerül az „ Aktív EAM ” listába, ahonnan megnyitva az érvényességi időn belül bármikor teljesítheted.

10. MIT CSINÁLJAK, HA NEM AKAROM KIFIZETNI AZ EAM-BAN MEGHATÁROZOTT ÖSSZEGET?

Az EAM mobilapplikációval történő sikeres beolvasást követően lehetőséged van elutasítani vagy figyelmen kívül hagyni. Amennyiben az „Elutasítás” gombra kattintasz, akkor az elutasítás tényéről a kereskedő értesül, illetve bekerül az EAM az „ Inaktív EAM ” listába. Amennyiben figyelmen kívül hagyod, az érvényesség végén az EAM bekerül szintén az „ Inaktív EAM ” listába. Az EAM az „Inaktív EAM” listába kerülést követően már nem teljesíthető!

QVIK 

1. MI AZ A QVIK?

A qvik fizetés, a fizetési kérelemre válaszul, vagy egységes adatbeviteli megoldással (QR-kód, NFC, deeplink) kezdeményezett azonnali átutalás.

További részletek: https://mnb.hu/qvik

KIFOGÁSKEZELÉS 

1. MI A TEENDŐM, ABBAN AZ ESETBEN? HA FIZETÉSI KÉRELEMRE, VAGY EGYSÉGES ADATBEVITELI MÓDRA VÁLASZUL HELYTELEN ÖSSZEGET UTALTAM?

A fizető félnek (azaz Neked), a kifogáskezelés igényét első sorban az átutalás Kedvezményezettje (azaz akinek elutaltad a pénzt) felé kell jelezned. Ha ez sikerrel jár, akkor visszautalás történik a Kedvezményezett által. Ha nem jársz sikerrel, és nem kaptad vissza az elutalt pénzt, akkor Kifogáskezelési eljárást indíthatsz bankodnál. A kifogáskezelési eljárás benyújtásának határideje az átutalási tranzakció teljesítési időpontjától, vagy amennyiben a termék vagy szolgáltatás teljesítésre az átutalást követő időpontban kerül sor, akkor a termék vagy szolgáltatás teljesítésétől, vagy annak rögzített határ idejétől számított 180 naptári nap. Kifogáskezelési eljárást fogyasztónak minősülő ügyfél, azaz lakossági ügyfél nyújthat be – vállalkozás nem.

A kifogáskezelési eljárás elindítását az Online Űrlap kitöltésével tudod elindítani.

2. MENNYI IDŐN BELÜL KAPOM VISSZA A PÉNZEMET?

Ezt sok minden befolyásolja. Ha minden rendben van a reklamáció kezelése során, akkor a Bank 15 munkanapon belül továbbítja a reklamációt a Kedvezményezett bankja felé, akiknek 30 naptári napjuk van a vizsgálatra. Ha pozitív az eredmény, azaz az összeg visszajár, akkor a Kedvezményezett a döntést követően 7 munkanapon belül visszautalja a pénzt arra a számlára, amelyikről eredetileg levonásra került az összeg. Ha a vizsgálat során hiánypótlást kér a kedvezményezett bankja, akkor a 30 nap a hiánypótlás benyújtásától számolva újraindul, ezért is fontos, hogy a lehető legtöbb információt és dokumentumot a rendelkezésünkre bocsáss a reklamáció benyújtásakor.

3. MENNYI IDŐM VAN A HIÁNYPÓTLÁSRA?

Ha valamilyen plusz információra vagy dokumentumra van szükség, mi fogunk felkeresni elsősorban telefonon. A hívást követően 10 munkanap áll rendelkezésedre, hogy e-mailben benyújtsd a szükséges pótlást.

4. MI TÖRTÉNIK AKKOR, HA ELUTASÍTJÁK A REKLAMÁCIÓT, DE ÉN AZZAL NEM ÉRTEK EGYET?

Az elutasításról mi fogunk értesíteni, elsősorban telefonon. A hívás során, ha jelzed, hogy nem értesz egyet a vizsgálat eredményével, mi a tiltakozást továbbítjuk egy független szervhez, a Végső Döntéshozó Testülethez, akik 30 napon belül hoznak végleges döntést. Fontos, hogy az elutasítást követően 14 napod van jelezni, hogy nem értesz egyet a döntéssel, utána már nem lehet azt vitatni.