Telefonos
Telefonon történő megkeresés esetén az elkövetők egy bank vagy más ismert szolgáltató cég dolgozójaként mutatkoznak be és
általában pánikot keltő esemény
felvázolásával (pl. nagy összegű utalás történt az áldozat számláján/bankkártyáján) kísérelnek meg minél több banki adatot
(NetBank belépési adatokat, jelszavakat, erős-ügyfélhitelesítésre szolgáló kódszavakat, bankkártyaadatokat stb.) kicsalni.
Bizonyos esetekben távoli elérést biztosító alkalmazás (pl. AnyDesk, TeamViewer) letöltését kérik, indokuk szerint ez vírusíró program, mely megakadályozza a folyamatban lévő csalást, azonban ilyen program telepítése esetén Ön hozzáférést biztosít az Ön eszközéhez (számítógép, laptop, mobiltelefon, tablet, stb.) és így a csalóknak lehetőséget biztosít arra, hogy az Ön internetbankoláshoz szükséges azonosítóit ellopják.
Ezáltal az Ön NetBankjához, MobilBankjához, valamint minden olyan bankszámlához, amelyhez Önnek jogosultsága van hozzáférhetnek.
Legyen gyanús, amennyiben:
- a beszélgetés során folyamatos nyomásgyakorlás, sürgetés, pszichológiai manipuláció történik, annak érdekében, hogy ne legyen lehetősége az elhangzottak átgondolásra, így bizalmas információkat csalhatnak ki
- ha indokolatlanul hosszú ideig tartják szóval és nem „engedik”, hogy bárki mást is felhívhasson, vagy kapcsolatba léphessen
- ha gyanú esetén nem függesztik fel haladéktalanul a bankkártyát és a számlát
- olyan adatokat kérnek, melyet a Bank munkatársai sohasem kértek, illetve kérnek (netbank/mobilbank belépési adatok, erős-ügyfélhitelesítésre szolgáló kódok, bankkártya adatok)
- vírusvédelmi megoldással nem lehetséges már megtörtént visszaélés megakadályozása, az általuk javasolt program (pl. AnyDesk, TeamViewer) telepítésével! A szoftver valójában lehetővé teszi a csalók számára, hogy távolról hozzáférjenek az Ön számítógépéhez, ami a csalóknak az Ön adatainak megszerzésére szolgál
- a telefonban azt jelzi az „ügyfélszolgálat”, hogy átkapcsolja egy másik bank ügyintézőjéhez vagy bankbiztonsági vezetőjéhez. Ilyen funkció, szolgáltatás nem létezik!
- a bankoknál nem létezik olyan „biztonsági számla”, melyre átutalást kérnek annak érdekében, hogy az ügyfél pénzét biztonságba helyezzék
- amennyiben azt jelzik, hogy a korábban csalásban érintett tranzakciót visszaszerezhetik, ha telepíti pl. az AnyDesk, TeamViewer programot, illetve egyéb a számítógépéhez távoli elérést biztosító programot