A 263/2016 (VIII.31) Korm. rendelet alapján kezdeményezett fizetési számlaváltás keretein belül lehetősége nyílik váltania a pénzforgalmi szolgáltatók között.
Amennyiben a MagNet Bankot választja új számlavezető pénzforgalmi szolgáltatójának, úgy Bankunk az eljárás keretein belül felkeresi a kérelemben megjelölt korábbi pénzforgalmi szolgáltatóját és az Ön felhatalmazása alapján intézkedik.
Miről rendelkezhet a számlaváltás keretén belül?
• beszedések (továbbiakban: csoportos beszedési megbízások) átirányításáról
• rendszeres, fix összegű átutalási megbízások áthozataláról
• beérkező átutalások (munkabér, nyugdíj stb.) átkéréséről
• korábbi fizetési számla felmondásának ügyintézéséről
• illetve igényelheti ezek részleges áthelyezését is
*A számlaváltás menete csupán tájékoztató jellegű adatokat tartalmaz és egy átlagos esetet modellez, a szükséges munkanapok száma elsődlegesen a korábbi pénzszolgáltató válaszadási idejétől, a jogszabályi előírásoktól függ, és nem feltételez hiánypótlási felhívást, valamint élő bank- és hitelkártya, vagy egyéb hitel lezárását.
1. lépés
A „Számlaváltási meghatalmazás” nyomtatvány ügyfél általi kitöltése, aláírása és bankfiókban történő leadása. A fizetési számla váltás kezdeményezéséhez a személyazonosságát igazoló okmányok bemutatása szükséges. „Számlaváltási meghatalmazás” nyomtatványból értesülhet mindazon adatról, amelyet Önnek a számlaváltáshoz a Bank számára meg kell adnia.
2. lépés
A „Számlaváltási meghatalmazás”nyomtatvány átvételétől számítva Bankunk 2 munkanapon belül értesíti a nyomtatványban megjelölt korábbi pénzforgalmi szolgáltatót a számlaváltási kérelemről és bekéri a nyomtatványban megjelölt adatokat.
3. lépés
Sikeres adatszolgáltatás esetén a „Számlaváltási meghatalmazás” nyomtatványon megjelölt korábbi pénzforgalmi szolgáltató a kérelem jóváhagyásáról vagy elutasításáról (pl. azonosító adatok eltérése, hibás aláírás, hiányos vagy nem létező számlára történő hivatkozás stb.) 5 munkanapon belül értesíti Bankunkat.
4. lépés
Az adatszolgáltatást követően a MagNet Bank 5 banki munkanapon belül beállítja a saját rendszerében a nyomtatványban megjelölt korábbi pénzforgalmi szolgáltatótól átvett fizetési megbízások teljesítését és amennyiben az ügyfél kérelmezte értesíti az Ügyfél számlájára rendszeresen átutalásokat teljesítő (munkabér, nyugdíj stb.) fizető feleket.
+1 lépés
Éljen döntési lehetőségeivel és legyen a Közösség hőse! Ellenőrizze Közösségi Hatását a NetBank felületen a Közösségi funkciók alatt.
FONTOS! A számlaváltási eljárás nem jelenti automatikusan a régi bankszámla megszüntetését, amennyiben ezt szeretné megtenni, ezt külön kell kérelmeznie az eljárás során.
További kérdés esetén forduljon a MagNet Bank fiókjaihoz, vagy hívja Telefonos ügyfélszolgálatunkat.
Fontos! Amennyiben Bankunk a számlaváltással érintett folyamatban korábbi pénzforgalmi szolgáltatóként szerepel, a Számlaváltással kapcsolatos Hirdetmény tartalmazza a fontos információkat.
A fizetési számlaváltással kapcsolatos jogvita rendezésére tett sikertelen kísérlet esetén a Magyar Nemzeti Bankról szóló törvény szerinti pénzügyi fogyasztói jogvita peren kívüli rendezése érdekében Ön a Pénzügyi Békéltető Testülethez fordulhat.