Legyen gyanús, amennyiben:
- a beszélgetés során folyamatos nyomásgyakorlás, sürgetés, pszichológiai manipuláció történik, annak érdekében, hogy ne legyen
lehetősége az elhangzottak átgondolásra, így bizalmas információkat csalhatnak ki, miközben nyeremény reményével kecsegtetik
- ha indokolatlanul hosszú ideig tartják szóval és nem „engedik”, hogy bárki mást is felhívhasson
- olyan adatokat kérnek, melyet még a Bank munkatársai sem kértek soha, illetve kérnek (netbank/mobilbank belépési adatok, erős-ügyfélhitelesítésre
szolgáló kódok, bankkártya adatok)
- a nyeremény átvételéhez szükséges program (pl. pl. AnyDesk, TeamViewer) letöltését soha ne telepítse telefonos megkeresésre,
pénzügyi tranzakcióval összefüggő témában, azt sem Bankok, egyéb intézmények, áruházláncok sem kérik. Az egyébként teljesen
legális és gyakran használt szoftver ezekben az esetekben, csalárd célra használva lehetővé teszi a csalók számára, hogy távolról
hozzáférjenek az Ön eszközéhez, így lehetőségük van az Ön banki azonosítóinak megszerzésére