Bank által elvárt magatartási szabályok
Az alábbiakban összefoglaljuk a követendő magatartási szabályokat, melyeket ügyfeleinknek a készpénz-helyettesítő fizetési eszköz és annak használatának biztonságban tartása érdekében szükséges követni. Tájékoztatjuk, hogy a készpénz-helyettesítő fizetési eszközzel történő visszaélés esetén minden esetben egyedileg vizsgáljuk meg a kárfelelősség kérdését.
Pénzforgalmi üzletszabályzat alapján
A Fizetési számla feletti rendelkezés általános szabályai
V.6.13. Ügyfél tudomásul veszi, hogy a Bank által az Ügyfél részére átadásra vagy megküldésre kerülő, a Keretszerződésben meghatározott szolgáltatások igénybevételéhez szükséges Személyes hitelesítési adatokat (banki azonosító kódokat) köteles titokban tartani, azokat harmadik, jogosulatlan személyeknek nem szolgáltathatja ki. Mindezek értelmében Ügyfél köteles az általa esetlegesen igénybe vett NetBank szolgáltatáshoz tartozó felhasználónevét és jelszavát, a MobilBank szolgáltatáshoz tartozó jelszavát és PIN kódját, továbbá az erős-ügyfélhitelesítésre szolgáló, a NetBank bejelentkezéshez (beleértve ebbe új készülék telepítéséhez) vagy fizetési tranzakció jóváhagyásához szükséges kódszavát titokban tartani. Ügyfél tudomásul veszi, hogy a felsorolt azonosító kódokat csak és kizárólag a Bank www.magnetbank.hu honlapján megtalálható NetBank alkalmazásban, illetve MobilBankhoz tartozó azonosító kódok esetén a MagNet MobilBank alkalmazásban használhatja fel. Ügyfél tudomásul veszi, hogy az azonosító kódok felhasználása előtt minden esetben köteles meggyőződni arról, hogy valóban a Bank honlapján vagy Mobilalkalmazásában használja-e az adott kódokat. Ügyfél köteles a Bank honlapján található NetBankot minden esetben közvetlenül a Bank honlapjának felkeresésével használni és köteles tartózkodni attól, hogy NetBankba a részére megküldött linkeken keresztül jelentkezzen be, illetve ilyen linken keresztül használja.
Ügyfél tudomásul veszi, hogy a Bank a bankoláshoz szükséges NetBank felhasználónevét és jelszavát, továbbá a MobilBank jelszavát és PIN kódját, valamint az erős-ügyfélhitelesítésre szolgáló kódszókat soha nem kérik el, azokat az Ügyfél harmadik személynek semmilyen körülmények között nem adhat ki.
Bankkártyákra vonatkozó Általános Szerződési Feltételek alapján
A Bankkártya használata
V.2 A Bank által kibocsátott Bankkártya a Bank tulajdonát képezi, azt a Kártyabirtokos másra át nem ruházhatja. Tilos a Bankkártyát ügyleti biztosítékként zálogba adni, óvadékként harmadik személynél elhelyezni, vagy használatra másnak átengedni. A Kártyabirtokos köteles a Bankkártyához tartozó Személyes hitelesítési azonosítóit, így a Bankkártya számát, a Bankkártya lejárati idejét, a CVC2 kódot, továbbá az erős-ügyfélhitelesítésre szolgáló Internetes vásárlási jelszót, továbbá az Internetes vásárlási kódot (3D Secure Code-ot) mindenkivel szemben – beleértve ebbe hozzátartozóit, családtagjait, továbbá a Bank munkatársait is – titokban tartani. A Kártyabirtokos a Bankkártyával történő internetes vásárlás során, a Bankkártya adatokat és az egyéb Személyes hitelesítési azonosítóit kizárólag olyan Elfogadóhelyen adhatja meg, amely tekintetében előzetesen körültekintően ellenőrizte az Elfogadóhely hitelességét. A Kártyabirtokos köteles tartózkodni attól, hogy emailben, sms üzeneteben, chatfelületen vagy egyéb elektronikus úton keresztül kapott linken egy valótlan MagNetbankos belépési felületre mutató weboldalon, vagy egyéb ál-weboldalon a Személyes hitelesítési azonosítóit, a NetBank felhasználónevét, továbbá a NetBank jelszavát, valamint egyéb erős-ügyfélhitelesítésre szolgáló kódszavait megadja. Kártyabirtokos köteles a Banknak a saját használatában és folyamatosan a saját birtokában lévő mobiltelefonszámot megadni, tekintve, hogy közte és a Bank között a továbbiakban e telefonszám ügyfélhitelesítési funkciót is betölt (ugyanis az erős-ügyfélhitelesítésre szolgáló Internetes vásárlási kód (3D Secure Code) a Kártyabirtokos telefonszámára kerül kiküldésre, amelyet csak és kizárólag a Kártyabirtokos ismerhet meg). Mindezek mellett a Kártyabirtokos a MobilBank alkalmazást csak olyan mobileszközre (például mobilkészülékre stb.) telepítheti, amely folyamatosan rendelkezése alatt áll, az ő birtokában van és ezek mellett kizárólag csak az ő biometrikus azonosítóját (ujjlenyomatát, arcképét) tartalmazza. Számlatulajdonos és Kártyabirtokos tudomásul veszi, hogy ezen szabályok megszegése esetén a Számlatulajdonost pénzügyi kár érheti, különös tekintettel arra, hogy a Kártyabirtokos MobilBankjába történő bejelentkezést és ezen alkalmazásokban tranzakciók jóváhagyását mindazon személyek képesek lehetnek végrehajtani, akiknek a biometrikus azonosítója a Kártyabirtokos mobileszközén tárolásra kerül.
IV.13 A Bank felhívja a Kártyabirtokos figyelmét arra, hogy súlyos gondatlanság a Bankkártya nem biztonságos helyen vagy nem megfelelő módon való őrzése, őrizetlenül hagyása, elvesztése, illetéktelen személynek való átadása, továbbá Személyes hitelesítési azonosítóinak harmadik személy részére történő bármely módon megvalósuló kiadása, mely lehetővé teszi illetéktelen személy hozzáférését a Bankkártyához, és lehetővé teszi illetéktelen személy számára a Bankkártya használatát.
A Bank felhívja a Kártyabirtokos figyelmét arra, hogy a Kártyabirtokos súlyos gondatlanságának minősül továbbá a Bankkártya fizetésre történő átadása úgy, hogy a Kártyabirtokos nem látja, hogy mi történik a Bankkártyával, illetve, ha azt a Kártyabirtokos haladéktalanul nem kéri vissza a Bankkártya használatát követően vagy a fizetési megbízás adatainak ellenőrzése nélkül hagyja jóvá a Tranzakciót. Fennállhat az a veszély, hogy többször is lehúzzák a Bankkártyát a POS terminálon, így a tényleges számlánál nagyobb összeggel terhelik meg a Bankkártyához tartozó Fizetési számlát. Fennállhat a veszély, hogy olyan berendezésbe helyezik a Bankkártyát, mely rögzíti a Bankkártya adatait és az így megszerzett adatokat később visszaélésre használhatják.
Szintén a Kártyabirtokos súlyos gondatlanságnak minősül, ha a Kártyabirtokos a Személyes hitelesítési azonosítói megadása előtt az Elfogadóhely hitelességét körültekintően nem ellenőrzi, ha emailben, sms-ben, chat felületen, vagy egyéb elektronikus úton megkapott linken keresztül a Személyes hitelesítési azonosítóit biztonságos és előzetesen általa ellenőrzött Elfogadóhely kivételével harmadik személynek kiadja, továbbá az Internetes vásárlási kódot (3D Secure Code-ot) tartalmazó sms üzenetet nem vagy csak felületesen olvassa el, és annak felhasználását a 3D Secure Code rendeltetési céljától eltérő célra az Elfogadóhelyen felhasználja vagy felhasználását lehetővé tesz, továbbá az Internetes vásárlási kódot (3D Secure Code-ot) az sms üzenet tartalma szerinti céltól eltérő cél érdekében felhasználja vagy felhasználását lehetővé teszi. A Kártyabirtokos súlyos gondatlanságának minősül az az esetkör is, ha a Kártyabirtokos az Internetes vásárlási kód (3D Secure Code) fogadására szolgáló mobiltelefonszámot (mobileszközt), továbbá a Bankkártyás tranzakciók biometrikus jóváhagyására szolgáló azon mobileszközt, amelyre a MobilBank alkalmazás telepítésre került nem tartja folyamatosan saját birtokában, illetve azon más személyek biometrikus azonosítója is tárolásra kerül.
IV.15 A Bank felhívja a Kártyabirtokos figyelmét arra, hogy ATM-ből történő készpénzfelvétel esetén a Tranzakció megindítása előtt győződjön meg arról, nincs-e az ATM pénzkiadó nyílása idegen tárggyal eltorlaszolva. Amennyiben a Tranzakció során a készpénzt nem tudja kivenni, annak ellenére, hogy az ATM nem utasította vissza a Tranzakciót, illetve nem jelezte, hogy üzemen kívül van, úgy haladéktalanul értesítse az ATM-et üzemeltető hitelintézetet, illetve vállalkozást, továbbá az eseményt jelentse be írásban a Kártyakibocsátónál is. Amennyiben az a gyanú merül fel, hogy visszaélés szándékával eltorlaszolták a pénzkiadó nyílást, és a Kártyabirtokos az akadályt képező idegen tárgyat eltávolítani és a kiadott pénzt kivenni nem tudja, úgy lehetőség szerint várja meg a javításra jogosítottat a helyszínen, valamint figyelmeztesse az ATM-et használni kívánókat, ezzel megakadályozva azt is, hogy az ATM-ből az akadály kiszedésével valaki a korábban már kiadni előkészített pénzt jogtalanul eltulajdonítsa.
Elektronikus azonosítást igénylő banki szolgáltatásokra vonatkozó Általános Szerződési Feltételek alapján
NetBank / MagNet MobilBank működési feltételei, igénybevétele
II.11. Számlatulajdonos kötelezettséget vállal arra, hogy jelen EÁSZF rendelkezéseit a Felhasználóval megismerteti és az EÁSZF-ben foglaltak Felhasználó általi betartását biztosítja. Számlatulajdonos tudomásul veszi, hogy amennyiben a saját fizetési számlájához NetBankon és/vagy MobilBankon keresztül online hozzáférést enged más személynek (Felhasználónak, mint a Számlatulajdonos meghatalmazottjának) oly módon, hogy a Felhasználó a saját NetBankján, illetve MobilBankján keresztül hozzáfér a Számlatulajdonos fizetési számlájához, úgy a Felhasználó NetBankjának, illetve MobilBankjának kompromittálódása, személyes hitelesítési adatainak ellopása vagy illetéktelen személyek általi megszerzése esetén a Felhasználón, azaz a jogszerű meghatalmazotton kívül ezen illetéktelen személyek is – a Felhasználó NetBankján vagy MobilBankján keresztül – hozzáférhetnek a Számlatulajdonos fizetési-számlájának adataihoz, és a Felhasználó NetBank és/vagy MobilBank adatait felhasználva a Számlatulajdonos fizetési számlájáról akár fizetési megbízásokat vagy más tranzakciókat kezdeményezhetnek, beállításokat változtathatnak meg, illetve a Felhasználó egyéb jogosultságait is gyakorolhatják, amely okán a Számlatulajdonos fizetési számláján lévő pénzösszeg (beleértve ebbe a betétként lekötött pénzt is) veszélybe kerülhet, illetve végső soron akár a Számlatulajdonos fizetési számláján lévő teljes pénzösszeget is eltulajdoníthatják. Számlatulajdonos tudomásul veszi, hogy a jelen EÁSZF-ben foglaltak Felhasználó általi betartásának elmulasztásával összefüggő esetleges pénzügyi károk a Számlatulajdonost terhelik.
III.2.4. A Felhasználó a rendszer beállításán a NetBank Felhasználói kézikönyvben és a MobilBank Felhasználói kézikönyvben leírt lehetőségeken túl nem változtathat, ellenkező esetben a rendszer működése bizonytalanná vagy lehetetlenné válhat. Az emiatt bekövetkező károkért a Bank felelősséget nem vállal. A NetBank / MagNet MobilBank használata során a Felhasználó kötelessége a NetBank / MagNet MobilBank szolgáltatás igénybevételére vonatkozó előírásokat (így különösen a jelen EÁSZF és a NetBank Felhasználói kézikönyv, továbbá MobilBank Felhasználói kézikönyv előírásait) maradéktalanul betartani. A Számlatulajdonos viseli azokat a károkat, amelyek a Felhasználóra vonatkozó rendelkezések, utasítások, illetve biztonsági előírások figyelmen kívül hagyásából származnak.
III.2.5. A NetBank és MobilBank szolgáltatás biztonságos használata érdekében a Számlatulajdonos, illetve a Felhasználó köteles a jelen fejezetben leírt egyéb szabályokon túl az alábbi alapszabályokat betartani:
- A Számlatulajdonos és a Felhasználó köteles titokban tartani az Azonosító kódjait, beleértve ebbe a Banktól kapott mindazon jelszavakat, azonosító adatokat, illetve felhasználói adatokat, amely a Számlatulajdonoshoz, illetve a Felhasználóhoz egyedileg köthetőek és amelynek valamely banki elektronikus rendszerbe történő bejelentkezéshez, banki elektronikus rendszer használatához, a MobilBank új készülékre telepítéséhez, utalások vagy bankkártya tranzakciók kezdeményezéséhez vagy megerősítéséhez, illetve bármely bank tranzakció kezdeményezéséhez vagy megerősítéséhez szükségesek. A Számlatulajdonos, illetve a Felhasználó a titokban tartandó Azonosító kódjait senkinek nem adhatja meg, beleértve ebbe a Bank munkatársait, illetve saját hozzátartozóit és családtagjait is. A titokban tartandó Azonosító kódok kizárólag a www.magnetbank.hu felületről elérhető NetBank alkalmazásban vagy a Bank Mobilbank alkalmazásában, a Felhasználó akaratának megfelelő műveletek elvégzéséhez használhatók fel.
- A Felhasználó köteles a saját számítógépéről, illetve Mobileszközéről használni a NetBank/MobilBank szolgáltatást és a számítógépét, illetve a Mobileszközét nem hagyhatja őrizetlenül, mialatt kapcsolatban áll a NetBank/MobilBank rendszerrel. A tranzakciók befejezése után minden esetben a „Kijelentkezés” feliratra kattintva kell kijelentkezni a NetBankból és csak ezt követően szabad bezárni a böngésző ablakát.
- A szolgáltatást tilos igénybe venni nyilvános – például könyvtárakban, internet-kávézókban vagy bevásárlóközpontokban található számítógépről, illetve olyan gépről/eszközről, amit a Felhasználóval bizalmi viszonyban nem álló más személy is használ.
- A szolgáltatás igénybevételekor a Felhasználó köteles ellenőrizni, hogy a NetBank weboldal neve (https://www.magnetbank.hu) pontosan jelenik meg a böngésző címsorában, a https:// karaktersorozattal kezdődik (nem pedig http:// sorozattal), valamint azt, hogy a böngészőben megjelent a kapcsolat titkosított voltára utaló – általában kis lakatot formázó – ikon. Amennyiben az érvénytelen tanúsítványra figyelmeztető párbeszédablak súlyos kockázatra hívja fel a figyelmet, azt soha nem szabad figyelmen kívül hagyni! Amennyiben a Felhasználó ilyen figyelmeztetést lát, semmilyen körülmények között nem léphet tovább, hanem azonnal meg kell szakítania a kapcsolatot az adott weboldallal, és fel kell vennie a kapcsolatot a Bankkal.
- A Bank soha nem kéri Felhasználóitól (Számlatulajdonostól) a titkosan kezelendő Azonosító kódjainak (NetBank felhasználónév, Netbank jelszó, MobilBank jelszó, MobilBank PIN, valamint az Aláíró Kódszó, Aktiváló Kód, valamint a Megerősítő Kódszó) megadását e-mail üzenetben, más elektronikus úton, telefonon keresztül és személyesen sem. Amennyiben a Számlatulajdonoshoz vagy a Felhasználóhoz az Azonosító kódjainak kiadására irányuló kérés érkezik azt minden esetben köteles megtagadni és az esetről értesíteni a Bankot. A Bank továbbá soha nem kéri távoli vezérlést engedő program telepítését sem-. A biztonságos használat érdekében a Bank kifejezetten megtiltja a NetBankon vagy MobilBankon keresztül történő bankolást olyan informatikai eszközön (pl. számítógépen, Mobileszközön, mobilkészüléken stb.), amelyre a Felhasználó távoli vezérlést engedő programot telepített vagy ilyen távoli vezérlést engedő program telepítését megengedte.
- A Felhasználó a NetBankban történő bankolás megkezdése előtt minden esetben köteles ellenőrizni, hogy a NetBank alkalmazást valóban a Bank www.magnetbank.hu weboldaláról nyitja-e meg. Felhasználó ellenőrzése ki kell, hogy terjedjen a bankolás céljából megnyitásra kerülő weboldal karakterenkénti ellenőrzésére, amely, ha csak egy karakter tekintetében is eltér a Bank hivatalos weboldalától, úgy a belépéshez szükséges adatok megadására nem kerülhet sor. A Felhasználó köteles ellenőrizni, hogy a kapcsolat titkosításra került -e (https), úgy, hogy ellenőrzi az URL előtti lakat ikon állapotát és ha az titkosítatlan állapotot jelez, úgy a belépéshez szükséges adatok megadására nem kerülhet sor. Felhasználó minden esetben köteles tartózkodni attól, hogy a NetBankba egy részére megküldött link segítségével jelentkezzen be, továbbá, hogy az Azonosító kódjait ne a Bank hivatalos weboldaláról nyíló NetBank alkalmazásban adja meg. Amennyiben a Felhasználó olyan elektronikus ((pl. e-mail, sms, chat)) üzenetet kap, amely látszólag a Banktól érkezik és arról értesíti, hogy számlájával, Azonosító kódjaival vagy egyéb azonosítójával visszaélés történt, vagy/és az elektronikus üzenet a Felhasználót egy weboldal megnyitására utasítja úgy a Felhasználó köteles a bankolást befejezni és tartózkodni Azonosító kódjainak megadásától/kiadásától.
- Felhasználó a MobilBank alkalmazást csak olyan Mobileszközre (például mobilkészülékre) telepítheti, amely folyamatosan rendelkezése alatt áll, az ő birtokában van és ezek mellett kizárólag csak az ő biometrikus azonosítóját (ujjlenyomatát, arcképét) tartalmazza. Felhasználó tudomásul veszi, hogy ezen szabályok megszegése esetén a Számlatulajdonost pénzügyi kár érheti, különös tekintettel arra, hogy a Felhasználó NetBankjába vagy MobilBankjába történő bejelentkezést és ezen alkalmazásokban tranzakciók jóváhagyását mindazon személyek képesek lehetnek végrehajtani, akiknek a biometrikus azonosítója a Felhasználó Mobileszközén tárolásra kerül.
- Felhasználó a NetBank szolgáltatás igénybevételéhez köteles a saját használatában és folyamatosan a saját birtokában lévő mobiltelefonszámot megadni, illetve használni, tekintve, hogy közte és a Bank között a továbbiakban e telefonszám erős-ügyfélhitelesítési funkciót is betölt. Az SMS, illetve PUSH szolgáltatás igénybevételéhez használt Mobileszköz (ill. annak SIM kártyája) elvesztését, ellopását vagy a Felhasználó akár átmeneti időszakra történő birtokából/használatából való kikerülését a Felhasználó köteles haladéktalanul bejelenteni a Banknak annak érdekében, hogy az Aláíró kódszóval, az Azonosító Kóddal, illetve Megerősítő Kódszóval történő esetleges visszaélések megelőzésre kerülhessenek;
- Felhasználó minden esetben köteles figyelmesen elolvasni a Mobileszközére SMS vagy PUSH üzenetben érkező kódszavakkal (például: Aktiváló kód, Megerősítő Kódszó, Aláíró Kódszó) összefüggő tájékoztatást. Felhasználó minden esetben köteles ellenőrizni, hogy a Bank által küldött SMS-ben vagy Push üzenetben küldött kódszó milyen célt szolgál (pl, NetBank belépés, fizetési művelet jóváhagyása, bankkártya limit emelése, új mobilalkalmazás telepítésének engedélyezése stb.) és ha a kapott kódszó célja eltér a Felhasználó akaratától, akkor az adott kódszót tilos felhasználni és az esetet csalás gyanújával azonnal be kell jelenteni a Bank részére. A Felhasználó mindezek mellett köteles minden fizetési művelet (például átutalás, bankkártyás fizetés) aláírása előtt ellenőrizni a Bank által visszaküldött tranzakciós adatokat. Ha eltérést észlel az általa megadottakhoz képest vagy szándékával és akaratával nem egyezik meg a fizetési művelet, úgy a fizetési műveletet tilos jóváhagyni és az esetet csalás gyanújával azonnal be kell jelenteni a Banknak.
Fenti kötelezettségek megszegése vagy betartásának elmulasztása a Számlatulajdonos és a Felhasználó részéről súlyos szerződésszegésnek minősül. Számlatulajdonos kötelezettsége az, hogy csak olyan Felhasználónak biztosítson NetBank/Mobilbank Felhasználói jogot, aki a fenti szabályok betartását vállalja, különös tekintettel arra, hogy a fenti szabályok be nem tartásából eredő pénzügyi károkat a Számlatulajdonos köteles viselni.
A Felhasználónak jelen pontban, továbbá II.6. pontban foglalt kötelezettségeinek megszegésével összefüggésben a Számlatulajdonosnak okozott kárt a Számlatulajdonos köteles viselni. A Bank kizárja a felelősségét azon károkért, amely azért következhetett be a Számlatulajdonosnál vagy a Felhasználónál, mert a jelen pontban meghatározott szabályokat nem tartotta be vagy a jelen pontban foglalt kötelezettségeit megszegte. Mindezek mellett a Bank kifejezetten is kizárja a felelősségét olyan esetben, ha a Számlatulajdonos, illetve Felhasználó az Azonosító kódjait, illetve egyéb személyes hitelesítési adatait úgy adja ki illetéktelen személyeknek, hogy harmadik személyek által átküldött linkre kattintva – nem a Bank hivatalos weboldalát használva – billentyűzi be a titokban tartandó jelszavait és kódszavait (például NetBank felhasználónév, NetBank jelszó, Aktiváló Kód, Megerősítő Kódszó, Aláíró Kódszó, bankkártyaszám és egyéb bankkártya adatok stb.), továbbá ha a távoli vezérlést engedő programok telepítéséből, használatából eredő bármilyen kár éri.
A NetBank rendszer biztonságos használata érdekében a Bank javasolja, hogy a Számlatulajdonos, illetve a Felhasználó vegye igénybe a Bank által nyújtott biztonsági SMS szolgáltatásokat.
III.2.6. Az elektronikus szolgáltatás biztonságos használata érdekében a Számlatulajdonos, illetve a Felhasználó köteles a fenti szabályokon túl az alábbi szabályokat betartani:
- Az elektronikus szolgáltatás igénybevételéhez használt jelszavai különbözzenek a Felhasználó által más rendszer(ek)ben használt jelszavaitól (például az e-mail üzenetek olvasásához szükséges jelszótól, a bankkártya vagy telefonkészülék PIN kódjától stb.). Mielőtt a Felhasználó megadja a rendszer számára az azonosítóját és jelszavát, köteles megbizonyosodni arról, hogy senki sem figyeli.
- A Felhasználó nem használhat a jelszavakban személyes információt (születési dátumok, telefonszámok, címek, kedvenc háziállat vagy házastárs neve stb). Használjon összetett, kis- és nagybetűket, számokat és lehetőség szerint írásjeleket egyaránt tartalmazó jelszavakat. A jó jelszó legalább 8 karakter hosszúságú és nem tartalmaz szótárban fellelhető szavakat, köteles továbbá azokat rendszeres időközönként cserélni.
- Felhasználó köteles a szolgáltatás igénybevételére használt számítógépén, illetve Mobileszközén naprakészen tartani az operációs rendszerét és alkalmazásait a frissítések, javítások – elsősorban a biztonsági javítások – rendszeres telepítésével. Amennyiben operációs rendszer képes rá, ajánlott bekapcsolni annak automatikus frissítési funkcióját.
- A Felhasználó köteles a szolgáltatás igénybevételére használt számítógépére, illetve Mobileszközre jogtiszta, megbízható forrásból származó vírusvédelmi, kémprogram elleni és (számítógép esetén) tűzfalszoftvert telepíteni és azokat használni, legalább heti rendszerességgel teljes vírusellenőrzést végezni, továbbá köteles biztosítani azt, hogy a bankolásra használt számítógépe vagy Mobileszköze folyamatosan mentes legyen távoli elérést biztosító alkalmazástól/programtól.
- Felhasználó köteles a szolgáltatás igénybevételére használt számítógépén kizárólag jogszerűen beszerzett szoftvereket használni, és elkerülni ismeretlen vagy kétes eredetű alkalmazások telepítését, az operációs rendszerek és különféle alkalmazások illegális másolatai ugyanis rosszindulatú szoftvereket tartalmazhatnak.
- A Felhasználó adminisztrátori jogokkal csak akkor jelentkezzen be az elektronikus szolgáltatás igénybevételéhez használt számítógépére, ha annak adminisztrálását – programtelepítés, frissítés stb. – végzi. Adminisztrátori jogokkal bejelentkezve ne böngéssze az Internetet, ne e-mailezzen, és ne használjon azonnali üzenetküldő alkalmazást (Facebook Messenger, Skype, Microsoft Team, Google chats, FaceTime stb). Ehelyett hozzon létre olyan felhasználói azonosítót számítógépén, amelyik korlátozott jogokkal rendelkezik, és ezt az azonosítót használja a mindennapi tevékenységek során.
- A Felhasználó a szolgáltatás igénybevételére használt számítógépén az internet használata során köteles körültekintően eljárni, csak olyan weboldalakat látogatni, amelyeket ismer és megbízhatónak tart. Felhasználó köteles különös körültekintéssel eljárni olyankor, amikor személyes adatokat vagy egyéb érzékeny információt ad ki a kezéből.
- A Felhasználó a szolgáltatás igénybevételére használt számítógépén ne nyissa meg az ismeretlen személyektől érkező e-mail üzeneteket. Ha lehet, állítsa be úgy levelező alkalmazását, hogy a beérkező üzeneteket formázás nélkül, egyszerű szövegként jelenítse meg. Soha ne kattintson e-mail üzenetben érkező hivatkozásokra (URL-ekre). Ne nyisson meg kéretlen reklámüzeneteket (spam-et), és ne válaszoljon ilyen üzenetekre. Ne nyissa meg az ismeretlen személyektől érkező üzenetekben található csatolt állományokat.
Ha ismeretlen személy próbálna a Felhasználónak állományt küldeni azonnali üzenetküldő alkalmazáson keresztül, azt ne fogadja el, ne töltse le, és ne nyissa meg. Ha egy állomány gyanúsnak tűnik, a Felhasználó ne nyissa meg! Bármelyik állomány, amelyet kap, potenciálisan rosszindulatú kód hordozója lehet, még abban az esetben is, ha jól ismeri azt, akitől származik. Többféle állomány is létezik, ami képes rosszindulatú kódot hordozni, ezek közül különösen kerülendők azok, amelyek neve a következő karaktersorozatra végződik: EXE, COM, BAT, PIF, SCR, NWS, JS, VBS, EML.
A Netbank használata / Szolgáltatási feltételek
III.3.5. A Számlatulajdonos, illetve a Felhasználó köteles a NetBank felhasználónevet, a NetBank jelszót, továbbá az Aktiváló Kódot, Megerősítő Kódszót és az Aláíró Kódszót mindenkivel szemben titkosan kezelni és megőrizni, továbbá a legnagyobb gondossággal eljárva biztosítani, hogy arról jogosulatlan személyek tudomást ne szerezzenek, hozzá ne férjenek – ideértve a Bankot, valamint a Bank munkatársait (megbízottjait) is. A Bank semmilyen esetben sem kéri a Számlatulajdonostól vagy a Felhasználótól a NetBankba történő bejelentkezéshez (NetBank felhasználónév, NetBank jelszó, Aktiváló kód, Megerősítő Kódszó) vagy bármely NetBank-művelet jóváhagyásához szükséges azonosítóját (Aláíró kódszó) e-mail üzenetben, más elektronikus úton, telefonon keresztül vagy személyesen, továbbá soha nem kéri távoli vezérlést engedő program telepítését sem. Azonosító kódok bármely személy által történő kérése esetén a Számlatulajdonos, illetve a Felhasználó köteles megtagadni az adatok kiadását és azonnal értesíteni a Bankot az esetről.
Számlatulajdonos, illetve Felhasználó az Azonosító kódokat kizárólag a NetBank rendszerben kezdeményezett műveletek során jogosult és egyben köteles az(oka)t értelemszerűen megadni. A Számlatulajdonos, illetve Felhasználó a Bank által küldött SMS vagy PUSH üzenetek tartalmát minden esetben, az adott művelet megerősítését vagy jóváhagyását megelőzően (például: NetBank/Mobilbank belépés, fizetési művelet jóváhagyása, limitemelés, MobilBank új készüléken történő telepítése stb.) köteles ellenőrizni és meggyőződni arról, hogy az adott műveletről szóló SMS vagy PUSH üzenet tartalma valóban megfelel-e a szándékának, egyezik-e az általa kezdeményezett művelet vagy tranzakció adataival. Amennyiben a Bank által küldött üzenet tartalma nem egyezik meg a Számlatulajdonos, illetve a Felhasználó által kezdeményezett művelettel vagy fizetési tranzakcióval, erről a Számlatulajdonos/Felhasználó köteles haladéktalanul értesíteni a Bankot.
A Számlatulajdonos, illetve Felhasználó az Azonosító kódjait nem jegyezheti fel, nem rögzítheti a NetBank/MagNet MobilBank rendszer részét képező tárgyra, vagy bármely más, a NetBank/MagNet MobilBank rendszerrel együtt őrzött más tárgyra, továbbá azon Mobileszközét, melyre a MagNet MobilBank alkalmazást letöltötte, illetéktelen személyek számára elérhetővé nem teheti. A Felhasználó szándékos vagy súlyosan gondatlan magatartásának minősül jelen EÁSZF vonatkozásában ezen ezen pontban szereplő biztonsági, megelőzési kötelezettségek megszegése. Amennyiben a Felhasználó digitálisan tárolni kívánja a nem egyszer-használatos Azonosító kódjait, akkor azt biztonságos jelszószéf alkalmazásban tegye meg (pl. keepass). Ne tárolja azokat online szolgáltatásokban. Az Azonosító kódok böngésző általi tárolása tilos és a Számlatulajdonos, illetve Felhasználó részéről súlyosan gondatlan magatartásnak minősül.
Általános hirdetmény
3.12. Lakossági átutalási limitek, limitmódosítás
A visszaélések kockázatainak csökkentése érdekében 2024. szeptember 09. napjától a Bank minden forint devizanemű lakossági fizetési számlához a MagNet NetBankból és MagNet MobilBankból indított átutalások tekintetében 500.000,- Ft és 5.000.000,- Ft közötti összegű Napi átutalási limitet, továbbá napi 15 darab átutalásban maximált Napi átutalási darabszám limitet vezet be. Az egyes Számlatulajdonosok fizetési számláihoz rendelt Napi átutalási limit és Napi átutalási darabszám limit a Számlatulajdonosoknak az adott fizetési számlán tanúsított fizetési szokásai függvényében, vagy az adott számlacsomaghoz rendelt limit alapján kerül meghatározásra. A Számlatulajdonos az adott fizetési számlájához tartozó Napi átutalási limit pontos összegét, továbbá a Napi átutalási darabszám limitet a NetBank Átutalás menüpontjában, az Átutalási limit almenüjében tekintheti meg. Amennyiben a Számlatulajdonos fizetési számlájáról a tárgynapon a Napi átutalási limitet meghaladó összegben vagy a Napi átutalási darabszám limitet meghaladó darabszámú tételben kíván átutalást kezdeményezni, úgy az érintett megbízást a Bank visszautasítja, amely tényről a Számlatulajdonost az átutalás kezdeményezésekor a MagNet NetBanki és MobilBanki alkalmazás felületén, a megbízás elküldését követően figyelmeztető üzenetben értesíti. A Bank azt, hogy egy adott átutalás a Napi átutalási limitbe-, vagy az adott Napi átutalási darabszám limitbe belefér-e, a tárgynapi átutalások és a tárgynapi átutalások darabszámának kumulált, azaz összeadott értéke alapján állapítja meg.
Annak megállapítása során, hogy az adott napon a forint fizetési számla tekintetében a Napi átutalási limitet vagy a Napi átutalási darabszám limitet elérte-e az adott fizetési számlán kezdeményezett tranzakciók vagy a tranzakciók darabszám összege, a Bank a következő tranzakciótípusokat veszi figyelembe:
- Eseti forint átutalás bankon belül;
- Eseti forint átutalás bankon kívül;
- Értéknapos forint átutalások;
- Fizetési kérelem teljesítése;
- Rendszeres (állandó) forint átutalás (a tranzakció teljesítése után).
A Napi átutalási limitbe az adott nap 0:00 percétől aznap 24:00 óráig végrehajtott tranzakciók számítanak bele.
A Napi átutalási limitbe nem számítanak bele a következő tranzakciók:
- Bankfiókban kezdeményezett, papír alapú átutalási megbízások;
- Saját számlák közti átvezetés;
- Felhatalmazás csoportos beszedésre;
- Betétlekötés;
- Betétfeltörés;
- Devizautalások, devizakonverziók.
A Napi átutalási és darabszám limitet a Bank jogosult időszakonként felülvizsgálni, amely felülvizsgálat eredményeképp esetlegesen beállított új limitről a Számlatulajdonost tájékoztatja. Amennyiben a Bank által beállított Napi átutalási vagy darabszám limitet a Számlatulajdonos módosítja, úgy a Számlatulajdonos rendelkezését követően a Bank nem jogosult a Napi átutalási vagy darabszám limit automatikus módosítására.
A Napi átutalási vagy darabszám limit megemelését, vagy csökkentését kizárólag a Számlatulajdonos jogosult kezdeményezni. A módosítást személyesen bármely bankfiókban, videóhívás kezdeményezésével a VideoBankon, vagy telefonon a Telefonos ügyfélszolgálaton keresztül lehet kérni. Az Ügyfél a limitet határozatlan időre jogosult módosítani, időszakos limitbeállításra jelenleg nincs lehetőség.
Amennyiben a Napi átutalási vagy darabszám limit módosítása a Telefonos ügyfélszolgálaton keresztül történik, úgy a limit megemelésére akkor van lehetőség, ha a Számlatulajdonos az Ügyfélazonosító kódját, telefonos T-PIN kódját ismeri, a limitemeléssel összefüggésben a részére küldött, erős-ügyfélhitelesítésre szolgáló kódszót a Telefonos ügyfélszolgálat munkatársának pontosan visszadiktálja, valamint a fizetési számlájával összefüggő hitelesítési kérdéseket a Bank által megkövetelt számban helyesen megválaszolja. Amennyiben a Napi átutalási vagy darabszám limit módosítása a limit csökkentésére irányul, úgy a Bank egyszerűsített eljárásban, az Ügyfélazonosító kód, valamint a T-PIN megadásával a limitmódosítást elvégzi.
Amennyiben a Számlatulajdonos a limit megemeléséhez szükséges hitelesítő kérdéseket a hívás során nem a Bank által elvárt pontossággal válaszolja meg, úgy a Bank a limitemelésre vonatkozó kérelmet visszautasítja. Amennyiben a Számlatulajdonosnak a későbbiekben vagy más alkalommal történő ismételt sikertelen azonosítása, illetve hitelesítése okán a Bank újra kénytelen visszautasítani a limitemelést, úgy az egymást követő harmadik sikertelen próbálkozás után a Számlatulajdonos a limitemelést már csak személyesen, bankfiókban jogosult kérelmezni. A Számlatulajdonos bankfiókban vagy VideoBankon keresztül a személyazonosító okmányainak bemutatása mellett jogosult a Napi átutalási- vagy darabszám limit módosítására.
4.7. Bankkártya limitmódosítás, egyéb kártyákkal és ATM-ekkel kapcsolatos információk
- A Bank lehetőséget biztosít a 4.5. pontban alapértelmezettként beállított, a Bankkártya szerződésben megadott, illetve az aktuálisan érvényes limitek módosítására a fentiekben közzétett Minimális és Maximális limitek között. A limitmódosítás NetBankban/Mobilbankban elvégezhető, illetve kérhető személyesen bankfiókban, VideoBankon vagy telefonon, a Telefonos ügyfélszolgálaton keresztül. Vállalti Ügyfél esetén a Bankkártyalimit módosítása kizárólag a Számlatulajdonos által, NetBankon, illetve személyesen, bármely bankfiókban kezdeményeztehető.
- Amennyiben a bankkártyalimit módosítása a Telefonos ügyfélszolgálaton keresztül történik, úgy a limit megemelésére akkor van lehetőség, ha a Számlatulajdonos az Ügyfélazonosító kódját, telefonos T-PIN kódját ismeri, a limitemeléssel összefüggésben a részére küldött, erős-ügyfélhitelesítésre szolgáló kódszót a Telefonos ügyfélszolgálat munkatársának pontosan visszadiktálja, valamint a fizetési számlájával összefüggő hitelesítési kérdéseket a Bank által megkövetelt számban helyesen megválaszolja. Amennyiben a bankkártyalimit módosítása a limit csökkentésére irányul, úgy Bankunk egyszerűsített eljárásban, az Ügyfélazonosító kód, valamint a T-PIN megadásával a limitmódosítást elvégzi.
- Amennyiben a Számlatulajdonos a limit megemeléséhez szükséges hitelesítő kérdéseket nem a Bank által elvárt pontossággal válaszolja meg, úgy a Bank a limitemelésre vonatkozó kérelmet visszautasítja. Amennyiben a Számlatulajdonosnak a későbbiekben vagy más alkalommal történő ismételt sikertelen azonosítása, illetve hitelesítése okán a Bank újra kénytelen visszautasítani a limitemelést, úgy a sikertelen harmadik próbálkozás után a Számlatulajdonos a limitemelést már csak személyesen, bankfiókban jogosult kérelmezni.
- A Számlatulajdonos bankfiókban vagy VideoBankon keresztül a személyazonosító okmányainak bemutatása mellett jogosult a Napi átutalási- vagy darabszám limit módosítására.
- Egyérintéses PayPassTM bankkártya fizetési művelet értékhatára: a vásárlási limit egy adott országban elfogadott, érintés nélküli módon és PIN kód megadása nélkül elkölthető összeg felső határa, ami nem módosítható. Ez az értékhatár Magyarországon jelenleg 15 000 Ft.
- Egyérintéses (PayPass) bankkártyás fizetésnél limitösszeg alatti tranzakció esetén is kérhet az egymást követő ötödik vásárlástól kezdődően a terminál PIN kódos azonosítást.
- A MagNet Bank saját üzemeltetésű ATM hálózattal nem rendelkezik.
- ATM készpénzfelvételi díj szempontjából MagNet ATM-ből történő készpénzfelvételnek minősül az Euronet Banktechnikai Kft által üzemeltetett ATM-ekből történő HUF készpénzfelvétel. Ugyanakkor az Euronet Banktechnikai Kft által üzemeltetett ATM-ből történő EUR készpénzfelvétel nem MagNet ATM-ből történő készpénzfelvételnek, hanem egyéb belföldi ATM-ből történő készpénzfelvételnek számít.
Termék, szolgáltatás használatának felfüggesztésére, tiltására vonatkozó szabályok, bejelentési kötelezettségek
Bankkártyákra vonatkozó Általános Szerződési Feltételek alapján
A Bankkártya használatának felfüggesztése, a Bankkártya letiltása, bevonása
XI.4 A Kártyabirtokos felelős Bankkártyájának biztonságos őrzéséért. A Kártyabirtokos, illetve a Számlatulajdonos köteles a Banknak haladéktalanul bejelenteni (továbbiakban: Bejelentés), ha észlelte, hogy
- a.) A Bankkártya kikerült a birtokából, vagy a Bankkártyát nem találja,
- b.) A Bankkártya és/vagy a használatához szükséges PIN kód, a Személyes hitelesítési azonosítói, vagy más hasonló azonosító adatai jogosulatlan harmadik személy tudomására jutottak.
- c.) A Számlakivonaton jogosulatlan műveletet tüntettek fel.
- d.) Amennyiben a Kártyabirtokos tudomására jut elektronikus számlakivonat vagy mobiltelefon SMS értesítés alapján, hogy Bankkártyájával jogosulatlan, harmadik személytől származó Tranzakciókat végeztek.
Az elvesztés, ellopás, PIN kód vagy a Személyes hitelesítési azonosítók kitudódása bejelentésének elmulasztásból vagy késedelmes megtételéből származó károk a Számlatulajdonost és Kártyabirtokost egyetemlegesen terhelik.
XI.5. A letiltás bejelentése történhet:
- a.) a Bank által kifejezetten erre a célra fenntartott (+36) 1-766-4544-es ügyfélszolgálati telefonszámán, amely elérhető az év minden napján, napi 24 órában,
- b.) személyesen vagy telefonon nyitvatartási időben a Bank bármely bankfiókjában,
- c.) a Bank Telefonos ügyfélszolgálatán keresztül a külföldről is elérhető (+36) 1-428-8888-as telefonszámon
Elektronikus azonosítást igénylő banki szolgáltatásokra vonatkozó Általános Szerződési Feltételek alapján
Bejelentési kötelezettség
IV.1.1. A Számlatulajdonos/Felhasználó köteles a NetBank rendszer/ MagNet MobilBank használata során az adott helyzetben elvárható magatartást tanúsítani, így különösen köteles a Banknak haladéktalanul bejelenteni és a NetBank/MagNet MobilBank hozzáférési jogosultság letiltását kezdeményezni, ha észlelte, hogy:
- a.) az azonosításhoz szükséges titkos adatai – az Aktiváló Kód, Megerősítő Kódszó, NetBank felhasználónév vagy NetBank jelszó, Aláíró Kódszó, MobilBank PIN vagy MobilBank jelszó, valamint egyéb személyes hitelesítési adata -, továbbá a MobilBank alkalmazáshoz hitelesített Mobileszköz kikerült a birtokából (őrzése alól), vagy ezen azonosító adatok más személy tudomására jutottak,
- b.) az erős-ügyfélhitelesítésre szolgáló telefonszám már nem áll rendelkezése alatt, illetve nincs a birtokában;
- c.) a NetBank / MagNet MobilBank használatához szükséges Azonosító kódok vagy más hasonló azonosító adatai más személy tudomására jutottak,
- d.) NetBank rendszerbe jogosulatlan belépést kezdeményeztek,
- e.) a NetBank rendszeren / MagNet MobilBankon felhatalmazás nélküli fizetési műveletet kezdeményeztek,
- f.) a számlakivonaton, illetve a Fizetési számlán jogosulatlan művelet került feltüntetésre.