Teendők és határidők

Milyen teendője van az Ügyfeleknek a forintosításhoz kapcsolódóan?

Azon ügyfeleknek, akik élni kívánnak a forintosítással nincs teendőjük, mert a forintosítást a bankok – a jogszabályi előírásoknak megfelelően – automatikusan elvégzik. Azon ügyfelek, akik nem kívánnak élni a forintosítás lehetőségével, azok a bank tájékoztatásának (lásd: Mi a forintosítás menetrendje? b pont) kézhezvételétől számított 30 napon belül jelezhetik erre vonatkozó igényüket.

Fontos, hogy devizahitelét csak akkor tarthatja meg az ügyfél, ha megfelel a korábban leírt feltételeknek, ellenkező esetben a hitel forintosítása megtörténik. A feltételek fennállását a kérelmezőnek kell igazolnia. Több adóstárs esetén az adóstársaknak egybehangzó nyilatkozattal kell kérelmezniük, hogy a forintosításra ne kerüljön sor.

 

 

Mivel jár, ha az Ügyfél megfelel a feltételeknek és nem kéri a forintosítást?

A hitel változatlan feltételekkel marad fenn. Nem változik sem a devizanem, sem a kamatozás. Az árfolyamkockázat továbbra is fennmarad, vagyis a törlesztőrészlet a jövőben is függ a forint árfolyamának alakulásától. Árfolyamgáttal érintett kölcsönszerződés esetén a fordulónaptól a bank nem biztosítja az általa alkalmazott törlesztési árfolyam és az árfolyamgát törvényben meghatározott rögzített árfolyam közötti különbség forintösszegét az árfolyamgát törvény szerinti gyűjtőszámlahitelből történő folyósítással.